Mine områder
Hjelp
Anna Vinsrygg1
CONTRIBUTOR **

HVORDAN UNNGÅ Å INNRAPPORTERE OPPTJENINGSPERIODE I VISMA LØNN?

av Anna Vinsrygg1
Det er frivillig å innrapportere opptjeningsperiode på a-melding. Ofte vet man ikke eksakt opptjeningsperiode. Og dersom man skal rapportere opptjening for mer enn en kalendermåned må man splitte lønn og ytelser på flere linjer med forskjellig opptjeningsperiode. Den raskeste og enkleste måten å unngå å gi feil opplysninger er (var) å ikke innrapportere periode. Men når man i lønnsregistrering skriver inn utbetalingsdato blir periode automatisk satt til første til siste dato i den måneden. Tidligere kunne man blanke ut disse felta og datoene gikk ikke inn, men nå går perioder likevel inn på a-meldinga. Du har skrevet at man kan overstyre i Forespørsel - Status lønnskjøringer, men periode går likevel inn på a-meldinga. Skjønner ikke hvorfor VL har som standard å sende inn en opplysning som er frivillig, satt til automatisk beregning og derfor nokså ofte feil. Det blir ikke noe problem før NAV e.l. bruker datoene, men jeg ville heller la være å sende inn feil/usikre opplysninger. Er det noen som har funnet ut hvordan man kan unngå at opptjeningsperiode går inn??
0 SVAR 0
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"