Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Import av sykepengerefusjon

av Anonymous

Hei

Er det noen som bruker import av K 27 fra Altinn og som vil dele erfaringer om det?

8 SVAR 8

av Renate Martensson

Hei 🙂

 

Man kan ikke lese inn K27 rapporten via Variable transaksjoner rutinen, men når den er lest inn i Visma Lønn, så kan man overføre refusjon til lønnsregistreringen.

 

Import av selve rapporten og overføringen til lønnsregistreringen er beskrevet her 🙂

 

God sommer ☀

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Marit_S
CONTRIBUTOR **

av Marit_S

Takk, da er jeg med 🙂

 

Siri Merete_77
CONTRIBUTOR **

av Siri Merete_77

Avstemming av mottatt refusjon gjør jeg som en separat jobb (manuelt). Innlesing gjorde jeg som følger: hente csv filen og pdf rapporten i Altinn og lagre på pc. I Visma Lønn: rutiner - fravær - import refusjon sykepenger - hente filen og starte import. Deretter går du inn i den lønnskjøringen du vil ha den og velger knappen "Overføre refusjon". Sjekk til slutt totalbeløp mot pdf rapporten. Jeg tror også at det finnes et webinar om dette kanskje?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar, hadde vært så fint om det kunne vært lett å sjekke om det var noe utestående som vi ikke hadde fått.

Marit_S
CONTRIBUTOR **

av Marit_S

Ok, takk for svar. Var det jeg trodde 🙂 Men mener å huske at man kunne laste den ned via variable lønnsdata tidligere rett i lønnskjøringen. Men får feilmelding nå. Mulig jeg husker feil.

Siri Merete_77
CONTRIBUTOR **

av Siri Merete_77

Jeg lest inn csv filen fra Altinn (K27) i lønnskjøringen i går. Gikk veldig fint 🙂 

Marit_S
CONTRIBUTOR **

av Marit_S

Hei, hvor leste du den inn fra? Registrering/import variable lønnsdata?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det gjør vi også, men hvordan synes du det fungerer å sjekke om vi har fått inn alt man skal fra NAV? Tenker da på avstemming mot det de skal få inn igjen fra NAV.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"