Mine områder
Hjelp
Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

Korrigere feil avsatt feriepenger

av Hanne Hagman

Hei - spm gjelder Visma lønn. Vi har saldo på et par personer på feriepengelista i kolonnen "tidligere opptjent ikke utbetalt". Dette er en feil som har oppstått flere år tilbake i tid, og det er ikke reelt at personene har disse beløpene tilgode. Hvordan kan vi korrigere dette? I regnskapet er dette korrigert, men vi ønsker å få disse beløpene bort fra feriepengelista. 

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Visma support har opprettet dette brukertipset som kanskje kan være løsning på spørsmålet.

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Feriepengelisten-kolonnen-quot-Tidl-opptjent-...

 

Merete12
CONTRIBUTOR ***

av Merete12

Hei. Jeg har brukt dette brukertipset og det fungerte bra på FP-listen. Men det ble generert et beløp til kredit 2770 og debet 5400. Jeg skal ikke korrigere noe på AGA, da alt var rett når feriepene ble utbetalt for noen år tilbake. Jeg har tatt vekk haken for AGA og a-melding på lønnsart 292 og den kopierte lønnsarten 293. Men det hjalp ikke. Hva gjør jeg for at regnskapet og a-meldingen ikke skal bli feil?

Kan en bare godkjenne lønnskjøringen uten å overføre til regnskapet og uten å sende inn a-melding??

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Har du fått noe svar på hvordan du korrigerer feil avsatt feriepenger?

Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

av Hanne Hagman

Hei - nei, har ikke noe løsning enda på disse. Er eldre saldoer som ikke skal utbetales, ønsker bare å få de korrigert vekk fra feriepengelista. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"