Mine områder
Hjelp
ElinBringeland
CONTRIBUTOR ***

Korrigering av godkjent lønn

av ElinBringeland

Hei, jeg har korrigert godkjent lønn ihht dette brukertipset: 

Korrigering av godkjent lønn (korrigere / rette) (visma.com) 

 

Men, på lønnslippen så øker l.art 300 beløpet som står som utbetalt hittil i år. Innberettningsmessig blir det korrekt, men på lønnslippen til den ansatte vil det se ut som hen skulle hatt høyere lønn enn hva som er utbetalt hittil siden L.art 300 øker utbetalt hittil beløpet siden forrige lønn. 

 

Det som skjedd er at juli lønn var korrekt, august lønn var feil og skulle ikke blitt utbetalt. 

jeg har nå kjørt en ekstrakjøring på august, slik at lønnen går i null. Da burde jo den nye lønnslippen for august se lik ut for den som var i juli. men det gjør den ikke. I august ser det ut som den ansatte skulle hatt høyere lønn utbetalt hittil i år. 

 

Hvordan korrigerer jeg dette riktig?

1 SVAR 1

av Renate Martensson

Hei,

 

Hvis det er hittilverdiene som er feil, så virker det som at det er noe feil med akkumulatorer på en eller flere lønnsarter.

Lønnsart 300 skal ikke ha noen akkumulatorer, mens de andre lønnsartene som opprinnelig ble brukt til utbetaling, skal ha akkumulator 901 Brutto lønn.

 

Hvis du ønsker mer bistand anbefaler jeg at du tar kontakt med din Visma forhandler eller Visma support.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"