Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Korrigering av "Fordel fri bil"

av Anonymous

Hei!

Vi har noen som fikk en ny firmabil før sommeren. Informasjon om listepris og modell m.m har ikke kommet før nå. Hvordan "tilbake fører" jeg den nye bilen, slik at det blir riktig skattetrekk fra den måneden den nye bilen trådde i kraft?

Må jeg da korrigere "frodel fri bil" skatte beløpet, men negativ tegn?

5 SVAR 5

av Ferdane Jaha-Mehmeti

Hei,

Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt. Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar.
Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support.

Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no.

Med vennlig hilsen,
Ferdane / Support Lønn & HR

Kjerstin Furberg Vold
CONTRIBUTOR *

av Kjerstin Furberg Vold

Hei,

 

jeg har lagt inn kode 250 for fri bil 2017, men det går ikke an å skrive noe i t2, t3 ,årstall. ingen reaksjon når jeg prøver å skrive inn.

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

dersom det kun er tilleggsinformasjonen som mangler kan du legge til den i etterkant. Det gjør du i tabellen "Godkjent lønn". I brukertipset til Visma skriver de dette: 

  • Du kan også legge inn tilleggsinformasjonen etter at lønnen er godkjent, i bildet "Forespørsel / Godkjent lønn". Bilreg.nummeret skal ligge i kolonnen "Diverse T3" og listeprisen skal ligge i kolonnen "Beløp T2". 

https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Lonnsregistrering---Lonnslipp/Korrigering-av-Firmabil-/

Ingrid47
CONTRIBUTOR **

av Ingrid47

Og dersom det ikke kun er tilleggsinformasjon som mangler men at det er innberettet feil bil i forrige termin? Det er stor forskjell på beløpene for disse firmabilene så jeg ønsker å korrigere slik at innberetningen blir korrekt.   

av Renate Martensson

Hei,

 

korrigering av firmabil står beskrevet i dette brukertipset.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"