Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Korrigering av utbetalt feriepenger

av Anonymous

Hei

Vi har en ansatt på feriepengelista med i kolonnen "tidligere opptjent ikke utbetalt". Her ligger det feriepenger for flere år, men skulle gjerne ha ført ett av disse beløpene bort, da personen ikke skal ha dette utbetalt. Når jeg prøver på dette tar systemet hele beløpet som står oppført i kolonnen "tidligere opptjent ikke utbetalt" og da ikke deler av denne summen. Hvordan løser jeg dette?

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Regner med du prøver å korrigere på lønnskjøring i 2019. 
Da vil de ta med tidligere år ink 2018. 

Hvis du oppretter en kjøring 311218, så vil du få tidligere år utenom 2018 så da skal det gå fint 🙂 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har feriepenger på 1 person fra år 2015, 2016 og 2017. Skulle gjerne ha fått kjørt kun feriepengene som gjelder 2016. Hvordan løse dette uten at feriepenger for 2015 og 2017 kommer med. Har prøvd å kjøre feriepenger 2015 datert  31.12.2018.

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Da tror jeg letteste måte er å korrigere feriepengelista etter at du har utbetalt 2016. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg får ikke utbetalt for 2015 alene, da feriepengene for 2016 og 2017 også kommer med på utbetalingslisten. Jeg har prøvd å sette inn kun det beløpet jeg skal på registreringsbildet, men når jeg foretar lønnsberegning forandrer beløpet seg til at den tar også med 2016 og 2017 (alle 3 år med feriepenger kommer frem). Hva gjør jeg da for at jeg kun skal få med 1 år av feriepengene.?

Marit R Tveit
CHAMPION *

av Marit R Tveit

Hei

Du kan gå på Grunndata - firmaopplysninger - Lønnsår - lønnsarater feriepenger.

Der kan du fjerne lønnsartnr for Skyldige feriepenger tidligere år.

Registrer og utbetal feriepengene, og så går du inn å setter på igjen lønnsarten.

Det er mulig du må regenerere akkumulatorer igjen for å få feriepenga riktig.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Følger denne da jeg har samme problem 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"