Mine områder
Hjelp
Frode Rørvik
CONTRIBUTOR ***

Kunder av Visma Lønn ønsker en behagelig reise mot skyen

av Frode Rørvik

Vår virksomhet har mottatt et endringsvarsel fra Visma, der vi blir informert om at man går over fra en lisensmodell til en abonnementsmodell. Dette betyr at verdien på Visma Lønn-lisensen, som vi en gang kjøpte, settes lik null. For oss øker direktekostnaden med Visma lønn med 320 %.

 

Vi har også Visma Expense, men dette gir null rabatt i kombinasjon med Visma Lønn-abonnement.

 

Bytter man til Visma Payroll, så blir prisbildet bedre. Expense er inkludert og heftig rabattert. I tillegg betaler man ikke 3 kroner per elektronisk lønnslipp.

 

Det er penger å spare hvis man bytter til Payroll. Spesielt hvis man inkluderer kostnadene ved å drifte Visma Lønn on-prem.

 

Problemet er at funksjonaliteten ikke er lik. Payroll har per i dag ingen API-integrasjon.

I en overgangsfase burde Visma tilby Payroll-kunder, som kommer fra Visma Lønn, muligheten til å kjøre en skyggekopi av Visma Lønn og On Premise Gateway for å løse sine integrasjonsutfordringer.

1 SVAR 1
Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei! 

Jeg jobber med Visma.net Payroll og tenkte jeg kunne gi litt informasjon om hva vi jobber med på API fronten der. 

Vi er godt i gang med å få på plass et API som skal støtte de kundene som har behov for å bruke andre timeløsninger. Det vil bli mulig å hente ut basis ansattinformasjon og lønnsarter fra Payroll, og man vil kunne importere transaksjoner inn igjen. Vi er i en pilotfase på dette nå, og har planer om å gjøre APIet tilgjengelig for alle i løpet av vinteren. 

Videre skal vi jobbe med et API for å importere fravær, og for å lese inn ansattinformasjon til Payroll. Disse forventer vi å ha på plass i løpet av våren.

 

Mvh
Hanna

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"