Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønnskjøring - Opptjening fra - til

av Anonymous

Hei,

 

Hva skal man skrive på dato i opptjening fra-til? 

F.eks. i november betaler vi fastlønn for november, men overtid/timer for oktober. Da skal det likevel bare stå fra 01.11.-30.11.18?

 

Hva med reiseregninger? Det kan jo gjerne gjelde for lenger tilbake. Hva bør vi skrive på dato da?

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Opptjeningsperioden i A-meldingen skal ikke gjenspeile reisens dato, så det er ingen issue.

 

Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Og, hvis timene kommer fra Visma.net Time - blir fra/til dato for opptjent automatisk satt lik faktisk arbeidet dag. Så der går det automatisk!

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hva vil denne informasjonen påvirke, altså hvilke konsekvenser får det om man skriver feil periode f.eks. på overtidsbetaling? Hvem bruker denne informasjonen og til hvilket formål?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

Jeg var nok på litt feil sted i lønnskjøringen :).  Det er i selve registeren på hver ansatt jeg setter fra og til med rette opptjeningsmåned.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Jeg bruker alltid opptjening fra og til med aktuelle datoer for når jobben er utført. F.eks timer i oktober på novemberlønnen, opptjent fra 1.10 tom 31.10. Det samme gjelder reiseregningene.

av Stian Alexander Lie

Jeg har alltid fra - til datoer etter faste transaksjoner, mens jeg på linjenivå i enkelte tilfeller legger inn fra - til dato på transaksjonen. 

 

Reiser antar jeg du henter fra expense og da har jo de også kobling til reiseregningsID. 

 

mvh

 

Stian

Heidi Mathisen1
CONTRIBUTOR ***

Vil reiseregningene hentet fra Expence legge seg på riktig fra-til dato selv om det ikke synes i registreringsbilde?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"