Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Nye diettsatser

av Anonymous

Hei - fra 1.1. utgår de gamle satsene og fått inn 2 ny fra 6 t.o.m 12 og over 12 timer, samt ny sats for km med kr 4.10. kommer den en ny nedlastning hvor dette er med eller må vi lage disse selv under lønnsartene ?  Summen på kr 4,10 kommer ei heller opp til tross for at man velger oppdatering av satser ved oppstart av lønnsprogrammet.

2 SVAR 2
Unni Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Unni Isaksen

Etter A-ordningen må jeg jo nå innberette reiser gjort i desember-14 på 2015. De nye satsene gjelder jo for reiser gjort etter 1/1-15.

Ble litt usikker nå hvordan akkumulator på kilometer vil oppføre seg hvis jeg bruker 2014 km-satsen (3,45) på den første lønnskjøringa i jan?

(Etter 10 000 km kjørt i 2015 skal kilometersatsen ned, systemet vet jo ikke at den første kjøringen egentlig er gjort på 2014 og til gammel sats? Og 10 000 grensen kan/bør jo ikke overstyres?)

Tror for min del blir det minst feil hvis jeg bruker 2015 satsen for alle utbetalinger i 2015, uavhengig av reisedato. Noen som vet noe om dette?

av Gunnar Glendrange

Ved bruk av Visma.net Expense har du alltid reise og diettsatser oppdatert.

Oppdatering av offentlige data i Visma Lønn gjør ikke det nei (vi vet ikke hvilken lønnsart du måtte bruke for diett 6-12 timer osv).

Dette betyr at du må endre sats for bilgodtgjørelse selv - når du er ferdig med kjøring gjort i 2014.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"