Mine områder
Hjelp
Yvonnes
CONTRIBUTOR ***

Nyheter og forbedringer 17.10

av Yvonnes

Hei 

 

Når det gjelder 5% AGA over 750 000,- i lønnsinntekt så vil dette gå automatisk uten å møtte gjøre noe i Visma Lønn?

 

Hva menes med rapporten "økonomiske vanskeligheter" og når skal denne brukes?

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei,

 

Visma Lønn beregner 5% ekstra AGA over 750.000 automatisk, hvis du ønsker å ha dette på egne konto kan du legge inn dette under Grunndata / Firmaopplysninger / Lønnskontosett i feltet "Ekstra arbeidsgiveravgift".

 

Økonomiske vanskeligheter er for firmaer i økonomiske vanskeligheter og er en innstilling man da kan sette på, for å få med det som en opplysning til a-meldingen.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

AKmarina
CONTRIBUTOR **

av AKmarina

Hei

Hvordan kan jeg i ettertid "slå på" økonomiske vanskeligheter og få etterberegnet meravgiften på 2022?

Ikke før år 2022 var omme, visste vi årsresultatet og at bedriften skulle bli rammet av ESAs retningslinjer for bedrift i krise.

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

Jeg lurer også på disse 5% ekstra aga? setter Visma Lønn dette av først når "beregnet lønn" overstiger 750' pr pers?

og den rapporten som det henvises til under versjonsendringen, som heter "Beregnet arbeidsgiveravgift"  - hvor ligger den?

Under hvilket tema i utskriftsoversikten?  
klarte ikke å finne den, men det er jo så mange muligheter under Utskrifter

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei,

 

det blir først avsatt når ansatt er over 750.000 ja.

Rapporten "Beregnet arbeidsgiveravgift" ligger under Utskrifter / Kontrollrapporter a-melding.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"