Mine områder
Hjelp
ElinBringeland
CONTRIBUTOR ***

Opptjeningstid etter permittering

av ElinBringeland

Hei,

 

Når en ansatt har vært permittert i mer enn 14 dager så faller jo retten til sykepenger og omsorgspenger bort og da kreves ny opptjeningstid på 4 uker i arbeid før arbeidsgiver plikter å betale sykepenger/omsorgspenger.

 

Spørsmålet mitt er - Det står at man må være tilbake i arbeid i minimum 4 uker før man blir syk for å ha krav på betalt fra arbeidsgiver, men må man gjenoppta arbeid fullt ut i henhold til kontrakten eller kan man jobbe litt og fortsatt få dagpenger for resterende?

 

Vi har noen ansatte som fortsatt er permittert men jobber litt og samtidig får dagpenger. Begynner deres opptjeningstid først når de jobbet 100% i 4 uker, eller begynner opptjeningstiden å telle fra dag en de jobber uansett hvor mye i % de jobber de 4 ukene?

 

2 SVAR 2
Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Dette er ikke et svar, men jeg lurer på om du kan fortelle meg hvor dette står? Jeg har prøvd å lese Folketrygdloven, men finner ikke at det står noe om dette.

av Renate Martensson

Hei,

 

Vi ser at ingen andre medlemmer har besvart dette innlegget. Dette innlegget anser vi som en supportsak og ber deg kontakte enten din Visma partner eller Visma support direkte hvis dette fortsatt er en problemstilling hos deg. 

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"