Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Registrering av ansatte sluttet 2013/2014

av Anonymous

Hei, jeg oppdaget tilfeldig ved kontroll av faktura for AFP at det var hensyntatt ansatte som er registrert sluttet hos oss i 2013/2014/2015. Det gjelder ganske mange og jeg trenger derfor en enkel og effektiv måte å få rettet opp dette på. De står registrert som sluttet i VL. På forhånd takk 🙂

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,


Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar.

Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske
support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no

Med vennlig hilsen,
Renate / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Jeg synes dette er vanskelig å rette opp i, men nå ser det ut som jeg har fått bort alle "gamle" ansatte bortsett fra en hvor plutselig arbeidsforholdsid er blitt borte og jeg tydelig har fått slettet noe jeg ikke skulle slette. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal rette opp i dette og trenger litt veiledning slik at jeg for godkjent A-melding.

Tusen takk 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ingun!

 

Hvis sluttdato ikke er blitt meldt inn til a-meldingen, kan du på på Ansatte / Arbeidsforhold. I Arbeidsforholdfanen kan du ta frem kolonnen "Avsluttet arbeidsforhold, ferdig innrapportert" i tabelloppsettet.

Hvis sluttdato er mer enn 6 mnd tilbake i tid, har denne haken blitt satt på av systemet, for å få meldt inn sluttdatoen, fjerner du haken i "Avsluttet arbeidsforhold, ferdig innrapportert", og sender en Kun ansattopplysning nå i april, for å få meldt inn sluttdatoen.

Da kan du på nytt bestille en A06 for å se at arbeidsforholdet har fått en sluttdato.

 

Mvh

 

Renate / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Bård. Når jeg har funnet at de står på A07, hva gjør jeg så? Dette er problemstillingen for en av våre tidligere ansatte:  1 29.04.14 05.06.14 7237105 100,00 3837-164. Dette er registrert i VL og på oppgaven fra AA registeret er det oppført startdato=sluttdato dvs. 05.06.14

Et annet eksempel. Han har hatt flere arbeidsforhold og er registrert slik:  1 04.06.15 31.07.15 7237105 100,00 10010-147. I AA registrert står han med stilling 0% og ingen sluttdato på dette forholdet.

Må jeg sende A-melding med kun ansattopplysninger for hver enkelt måned for hvert enkelt tilfelle? For meg så gjelder det kanskje 20 ansatte...

Fint hvis jeg får litt detaljert fremgangsmåte, for jeg plundrer...

Godkjent løsning
Bård Haugsrud
PARTNER

av Bård Haugsrud

Sjekke om de står som sluttet i AA-register ved å sende inn A06-melding i Altinn. Svaret kommer i A07. Du må velge en mnd ved bestilling av meldingen og krysse for arbeidsforhold. Du får da en egen flik for arbeidsforhold i ods (regnearket).

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"