Mine områder
Hjelp
Dagrun Silseth
CONTRIBUTOR **

Registrering av permisjon i forbindelse med fødsel

av Dagrun Silseth

Vi har en arbeidstaker som er ute i 14 dagers fødselspermisjon. Hans samboer har fått barn. Vi har ikke lønnet fødselspermisjon, så lønnsmottaker mottar ikke lønn under disse dagene. Skal fraværet uansett innraporteres som permisjon uten lønn i a-meldingen? Hovrdan gjør jeg dette i så fall? Får spørsmål om %. Jeg vet ikke hvordan dette regnes ut...

 

Dagrun

6 SVAR 6
Dagrun Silseth
CONTRIBUTOR **

av Dagrun Silseth

Hei!

 

Tusen takk for svar:-)

Jeg brukte fraværsregistreringen og krysset av for a-melding og la inn 100 % i feltet: %. Jeg la inn start og slutt dato for permisjonen.

Han jobbet de to første ukene i lønnsperioden, så jeg forandret ikke noe på arbeidsstatus. Fikk ingen feilmeldinger på tilbakemeldingen. 

Hvem får disse opplysningene om permisjon? NAV, Skatteetaten...? i tilfelle opplysningene ikke ble riktig innrapportert

 

mvh

Dagrun

 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Er vi pliktig til å rapportere inn fars permisjon i forbindelse med fødsel?

Det er under 14 dager og han har ikke annen permisjon.

 

 

Hvis noen tar fri en dag eller noen timer uten lønn. Er det en permisjon som jeg må summere opp og innberette hvis det kommer over 14 dager til sammen?

Julie_Tafforeau
CONTRIBUTOR **

av Julie_Tafforeau

Arbeidstaker som har permisjon helt eller delvis over 14 dager skal innrapporteres i a-meldingen som "velferdspermisjon". Foreldrepermisjon (med foreldrepenger dekket av NAV) skal innrapporteres som "permisjon med foreldrepenger". Det må være over 14 dager i sammenheng.

 

Permisjoner under 14 dager skal ikke innrapporteres i a-meldingen. Dette gjelder også i denne tilfelle det er de 14 dagene knyttet til fødsel.

 

 

 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

OK takk

Jeg trodde jeg  måtte tekke enkeltdager og legge sammen over hele året.

av Sandra Iselin Olsen

Hei,

Support anbefaler ikke å legge inn noe i feltet "Forventet tilbake". Det skaper problemer i A-meldingen. Les mer her. 
Ellers så var svaret ditt riktig. 

Tusen takk for at du bruker forum til å besvare kunden!

Mvh Sandra. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvis han ikke arbeider i det hele tatt i perioden, blir dette 100 % permisjon i den perioden han er borte.  Jeg ville ha endret arbeidsstatusen hans til "Permisjon uten lønn", lagt inn perm. fra dato og forventet tilbake og 100 % permisjon.  (Husk å endre tilbake til "aktiv" når har er tilbake på jobb igjen.)

Hilsen Elisabeth

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"