Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Remittere lønn til utenlandsk bankkonto

av Anonymous

Hei.

 

Er det per i dag mulig å remittere lønn til en utenlandsk bankkonto?

 

Jeg har svært mange som mottar lønn til sin utenlandske bankkonto og det er svært tidkrevende å legge inn en og en betaling.

 

12 SVAR 12
Synnøve Hansen1
CHAMPION *

av Synnøve Hansen1

Ja vi henter inn både den norske filen og den utenlandske, den har da lagt seg i to filer som vi henter inn i bank.

Jeg tar inn den Norske filen  først (mener at vi må ta inn på den måten) velger derfor å hente fil manuelt i bank. Vi bruker DNB

Visma kan sikkert hjelpe dere, de vet jo at vi gjør det så da går det vel hos dere og.

 

Synnøve Hansen1
CHAMPION *

av Synnøve Hansen1

Ok kan hende det, men vi sender fil rett i bank fra Visma lønn . Vi har jo et annet regnskapssystem(Agresso).

Mulig det var en spesialtilpasning for oss når vi tok det i bruk, det var nok med i våre kravspes. da vi kjøpte systemet siden vi sender mye til utlandet.

Synnøve Hansen1
CHAMPION *

av Synnøve Hansen1

Vi gjør det på mange. Jeg tror du må kontakte Visma først slik at du får en fil til utland og en til Norge.

(vi har valgt å kjøre bankliste rett fra Visma og ikke inn i regnskapet via en leverandør som vi gjorde tidligere her når vi brukte Agresso lønn)

Vi får en fil som går til Norge og en annen som går til de med utenlandske banker. Du må legge inn bankkonto med Iban (der det er Iban) både i feltet Iban og i feltet bankkonto (hvis ikke blir det feil hos oss i banken )

Du må og huske å legge inn bankland.

Du må legge inn Bic/swift . I Usa og Australia kan du vel velge , sort code brukes vel og der.

Vi har allikevel noen som vi legger til kontant og da legger inn manuelt i banken (noen banker krever valtuta og det får du ikke med i Visma på fil) Vi oppretter da hver enkelt av disse inne i  bank med alle opplysninger, når vi da legger inn manuelt henter vi bare opp fra det registeret inne i bank.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Tusen takk for svar!

 

Jeg har lagret opplysningene om lønnsmottakerene i banken, men det tar en del tid likevel når det er rundt 30 - 40 stykker som må legges inn manuelt.

 

Har nå snakket med Visma Lønn og de sier at Visma Lønn kan generere fil med betaling til utenlandsk bankkonto, men at dette må hentes inn manuelt i nettbanken. De sier det ikke er automatikk i filen på samme måte som betaling til norske bankkontoer.

 

av Gunnar Glendrange

Visma Lønn har ikke støtte for remittering til utenlandske konti dessverre, så det lages ingen slik fil.

Løsningen er slik Sigbjørn Skeide helt riktig beskrev den, overføre til økonomi (Business eller Global), og bruke vanlig utenlandsremittering derfra. Visma Lønn kan oveføre dette automatisk (leverandørreskontro).

 

Det er aktuelt for Visma Lønn å løse dette "alene" i neste års versjon.

 

 

Per Arne Holstad
CONTRIBUTOR **

Hei Gunnar

 

Vi overfører til Visma Business ved å velge utbetalingsmåte = Via reskontro i øk.system og legger inn reskontronummer i feltet Reskontro (leverandør). Begge deler på den ansatte. Men da får vi ikke en komplett bankliste i Visma Lønn, den inneholder bare de med bankkonto eller kontant. Hvordan kan vi få alle ansatte med på banklisten?

Hei Per Arne,

 

De kommer på banklisten. Men siden de ikke remitteres fra lønn, kommer de på en egen side/liste.

Tenker du deg noe annet? Hva er eventuelt formålet med det?

Per Arne Holstad
CONTRIBUTOR **

Vi hadde feil i oppsettet, så vi får det på egen side nå.

 

Takk for raskt svar!

så bra, takk for feedback

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, noen som vet om det er satt opp for utenlands remittering i Visma Lønn nå?

Synnøve Hansen1
CHAMPION *

av Synnøve Hansen1

Ja hos oss er jo dette mulig så lenge vi ikke må ha inn valuta. Vi har ikke Visma økonomi så det går

ikke via dette. Vi sender filer direkte til bank.

Vi har antagelig spesialtillpassing.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi bruker å remittere med Autopay via Visma Business. Ansatte legges inn i Visma Lønn med rett leverandørnummer og blir overført til reskontro og remittert.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"