Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sammenstillingsoppgave på e-post, og passord

av Anonymous

Ved utsendelse av sammenstillingsoppgaven for 2015 på e-post til de ansatte, bør man, på samme måte som ved utsending av lønnslipper på e-post, kunne sette inn melding om passord til mottaker. Vi har blant annet mange  som får styrehonorar, og som normalt ikke mottar lønnsslipp på e-post, og derfor ikke er kjent med hva passordet er. Er dette noe man kan gjøre noe med?

22 SVAR 22

av Gunnar Glendrange

JA!  Det vil bli mulig 🙂  Både å sende ut til sluttede, og angi tekst i e-posten. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kan dere si meg om det vil bli mulig å kunne sende ut lønnsoppgave til slutta ansatte på mail i 2017 ?

Og at det vil kunne bli mulig å legge en beskjed i tekstfelt ved utsendelse, beskjed ang passord td ?

Da først kan utsendelsen av lønnsoppgaven bli lik utsendelsen av lønnsslipper, som dere refererer til .

Lønnsslipper kan du sende ut til slutta ansatte, uten å sette dato tilbake på pc / server el.lign.

Håper på svar fra dere ang dette .

Satish Chander
CONTRIBUTOR ***

av Satish Chander

Visma burde ha fått dette på plass allerede i årets versjon.

Vi har fått mange tilbakemeldinger fra flere ansatte som har reagert på feil dato.

Helt unødvendig!!

Andrea Carneiro
CONTRIBUTOR ***

av Andrea Carneiro

Hei,

Vi som kjører Visma lønn via ASP får ikke muligheten til å endre på dato, slik at vi kan få sende ut lønnsoppgavene per epost (det hjelper ikke). Dette gjelder kun kunder som har VL på pc'n.

Det er større sansynlighet for at en ansatt flytter postadressen enn at han/henne endre eposten sin. Vi i Exact har nå fått hundrevis at lønnsoppgaver i retur pga "ukjente" eller "flyttet" personer. Dette er både tidskrevende og bortkastet penger.

Jeg håper virkelig at Visma fikser dette til neste år.

May Th. Mellesdal
CONTRIBUTOR *

av May Th. Mellesdal

Takk for svar, Marianne! Jeg får bare printe i vei. Det er sikkert fikset til neste år 🙂

May Th. Mellesdal
CONTRIBUTOR *

av May Th. Mellesdal
 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Merk!  Standard i Visma Lønn er at ansatte med sluttdato blir skrevet ut på skriver. Bakgrunnen for det er at den ansatte fort vekk ikke disponerer registrert e-post adresse lenger. Hvis du likevel ønsker at disse skal få lønnsoppgaven på e-post gjør du følgende.

  • Gå ut av programmet.
  • Endre datoen på datamaskinen (klikk på klokken nede i høyre hjørne) til 01.01.2015.
  • Gå inn i programmet igjen og send lønnsgave på e-post.
  • Endre så datoen på maskinen din tilbake til dagens dato.

Om du har prøvd dette, så vet jeg ikke noe annet..

May Th. Mellesdal
CONTRIBUTOR *

av May Th. Mellesdal

Er det noen som har klart å sende ut sammenstillingsoppgave til ansatte som har sluttet? Jeg har prøvd å flytte dato men da kommer jeg ikke inn i Visma Lønn engang. Prøver å unngå å måtte sende 100-vis av oppgaver i posten. Gode tips mottas med takk.

Solveig Skogstad
CONTRIBUTOR ***

av Solveig Skogstad

Kan noen i Visma svare på mitt forrige spørsmål.  Jeg kan ikke se om svaret fra Elisabeth Roschberg er en ansatt i Visma?

 

Solveig Skogstad
CONTRIBUTOR ***

av Solveig Skogstad

Vi bruker l.art 9703 (AFP/koll pensj. forsikr grunl. arb.g.avg,) ser Visma bruker 230.

Er det noe i Grunndata, Firmaopplysninger som må endres hos oss for at vi skal få samme resultat?

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er du sikker på at det er "Tjenestepensjon OTP" og ikke "Premie til pensjonsordninger" som kommer frem?  For meg ble tjenestepensjonen borte da jeg fjernet haken.  Har du forsøkt i dag?  Jeg regner med at du logger deg ut når du går hjem for dagen, og ofte løser det forskjellige problemer å logge seg ut.

Solveig Skogstad
CONTRIBUTOR ***

av Solveig Skogstad

Kan noen i Visma svare på hvorfor tjenestepensjon fremkommer på utskrift selv om hukk for skriv ut tjenestepensjon er tatt vekk?

 

Solveig Skogstad
CONTRIBUTOR ***

av Solveig Skogstad

Det hjalp ikke å ta bort hake på velg kjøringer! Vises fremedeles på oppgaven!

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det løses ved å ta bort hake på velg kjøringer.

Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

av Nils Kongsjorden

Når vi kjører sammenstillingsoppgaven kommer det fram tekst med  "Endringsoppgave" til høyre i heading. Hvorfor skjer det når det er første gang vi kjører aktuelle oppgaver?

Godkjent løsning
Anne Jevnesveen Nordby
PARTNER

av Anne Jevnesveen Nordby

Ved å ta bort haken for skriv ut tjenestepensjon ved utskrift av sammenstillingsoppgaven er dette problemet løst. Da vil ikke otp vises på den ansatte vi har kjørt dette på.

av Anne Jevnesveen Nordby

Huker du av for vis på lønnslipp så vil den jo også vises på lønnslippen. Om det står hake elller ikke spiller ingen rolle for sammenstillingsoppgaven etter det jeg kan skjønne så om noen har løst dette er det fint om vi får beskjed om hvordan de har gjort det.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Gå inn på lønnsarten/lønnslipp og huk av for vis på lønnslipp. Evt legg det inn på daglig leder/en som ikke blir forvirret 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

når en skriver ut sammenstillingsoppgaven kommer det fram innrapportert OTP (dersom man innrapporterer dette på f.eks. daglig leder) dette kan virke forvirrende på den som mottar oppgaven. kan dette endres slik at den ikke blir synlig?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Magny,

Etter at vi fikk den nye patchen fant jeg den under Utskrifter - Årsrapporter

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"