Mine områder
Hjelp
Frode Rørvik
CONTRIBUTOR ***

Skalering av skjerm i Windows 10 og Visma Lønn

av Frode Rørvik

Det ser ut til å være et problem med Visma Lønn 14.00 -patch 1 og skalering av skjerm. Hvis man velger 125% skalering av tekst og applikasjoner under Windows 10, så får man problemer med skjermbildet

Lønnsregistrering - Lønnslipp. Knappen "Forhåndsvisning" lar seg ikke trykke på hvis man har fullskjermsvisning av lønnsprogrammet (oppløsningen er 2560x1440 piksler).

 

 

vismalønn.png

 

 

4 SVAR 4

av Siri Johannessen

Hei Frode, fint om du kommenterer/liker mitt innlegg "Skriftstørrelse i Visma Global" der jeg også tar opp dette som en idé! (problemet gjelder både Global og lønn)

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-Global/Skriftstorrelse-i-Visma-Global/idc-p/255958#M361 

 

mvh Siri  

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei,

 

Det har alltid kun vært skriftstørrelse 100% som har vært støttet i Visma Lønn, dette er beskrevet i dette brukertipset 

Operativ system og SQL versjon som støttes

Operativ system: Windows 10, W2012-2016 - skriftstørrelse 100% ingen andre verdier støttes. 

SQL 2012-2017.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Frode Rørvik
CONTRIBUTOR ***

av Frode Rørvik

Takk for svar, Renate.

 

Fint for dere at det er dokumentert, men det hjelper lite for folk som gjerne vil ha ting litt større på skjermen. Mange har ekstremt høyoppløslige skjermer og andre har nedsatt syn. Ønsket om å kunne skalere er uansett legitimt. 

av Renate Martensson

Hei,

 

Da anbefaler vi at du registrerer dette som et ønske under fanen Idéer her på Community, sånn at andre medlemmer kan stemme.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"