Mine områder
Hjelp
Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***

Skrive ut tilbakemelding av A-meldingen

av Sandra Rian

Vi skulle gjerne ha arkivert tilbakemeldingene som kommer på innsendte, og spesielt godkjente, A-meldinger. Bruker man Altinn meldingsboks i VL, går det jo ikke an å skrive ut boksen man leser meldingen i. Er det noen måte å få arkivert dette i et pdf-dokument? Den krypterte meldingen man kan åpne er jo ikke veldig leselig!

12 SVAR 12
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Utskriften av tilbakemelding på A-meldinger bør fungere bedre.

Egentlig er det ALTINN  som bør komme med en "lesbar" tilbakemelding på A-melding, i stedenfor en xml-fil.

Karstein Opstad
CHAMPION ***

av Karstein Opstad

Er utskrift av tilbakemelding på A-meldinger på plass nå?

Det MÅ gå an å få en oversikt i klartekst på hva som er rapportert inn på hver periode.

av Gunnar Glendrange

Du vil få mulighet til å skrive ut en A-melding pr ansatt i løpet av januar. Som kontroll før rapportering.

Rapporten vil være en sammenstilling av "Godkjent lønn" og "Ansattopplysninger", så rimelig greit å ha oversikt alt nå.

Vi vil igjen anbefale ALLE å gjøre en testinnsendelse for 2014. Det er den beste måten å sjekke om noe er galt. F.eks lønnsarter som er definert med feil eller manglende "Inntektstype". 

Altinn vil også åpne for en "Innsynstjeneste", en kvittering på innsendte data. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Visma, dette er for dårlig! Nå må dere vise at dere tar kundene deres på alvor!

Nå må Visma umiddelbart komme opp med en løsning som vi som regnskapsførere kan benytte. Det holder ikke å si at dette  kommer i senere versjoner. Vi må ha dette på plass fra januar, hvis ikke får ikke vi gjort jobben vår slik vi er pålagt.

Kan ikke forstå at dette skal være så vanskelig. Vi har jo i lang tid skrevet ut både mva-oppgaver og terminoppgaver i PDF-format fra Altinn.

Jeg foreslår at Visma straks kommer i dialog med Altinn og at dere sammen kan finne en akseptabel løsning. Dette MÅ dere ta på alvor.

Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***

av Sandra Rian

Ja, det stemmer.
Inntil Visma kommer med utskriftsmulighet, kommer jeg til å bruke utklippsverktøy for å kun klippe ut Altinn meldingsboks, lime denne inn på en liggende Word-side, og printe den til et pdf-dokument. Da er alle regler ivaretatt i forhold til arkivering, og at den ikke kan endres i ettertid.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er vel ikke mulig å skrive ut "lesbart" melding direkte fra ALTINN, men kun i xml-format med mange rare tegn.

 

Stemmer dette ?

Tone Fjeld
CONTRIBUTOR *

av Tone Fjeld

Hei!

Det går an å benytte seg av Utklippsverktøy - merker bare meldingen også kan man selv velge om man vil lagre den eller feks sende den på mail til seg selv og skrive ut!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Vi har tidligere i programmet ikke hatt kvittering på det som er innsendt til Altinn. Denne har man måttet logge seg inn i Altinn for å se på. Tilbakemeldingen du får opp i Visma Lønn i Altinn meldingsboks er en fortolkning som gjør at det er lettere å finne igjen det som må rettes på. 

Visma skal legge inn muligheten for å skrive ut tilbakemeldingen i en av de neste versjonene. 

Ønsker du å skrive ut tilbakemeldingen nå så kan denne skrives ut fra Altinn.no.

Anniken

Wenke Furuli
CONTRIBUTOR *

av Wenke Furuli

HEI!  OG SKRIVE UT EN KVITTERING I WORD ER IKKE ET GODKJENT FORMAT. HER MÅ VISMA INN OG FINNE EN LØSNING SÅ FORT SOM MULIG.  DETTE BURDE VÆRT PÅ PLASS FOR LENGE SIDEN. SKAPER STRESS OG BEKYMRING,  VI SKAL HA FULL DOKUMENTASJON  I  HHT LOVVERK. DA ER DET EN SELVFØLGE AT VI SKAL LESBARE KVITTERINGER/MELDINGER.

BER OM AT DETTE LØSES NÅ FØR 2015.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg har forsøkt å gjøre som Marit Melbye beskriver, men den utskriften jeg da får er så liten at jeg må bruke lupe for å kunne lese hva det står. Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette lesbart?

Mener forøvrig at det helt klart er Visma sitt ansvar å få til en bedre løsning. Har vært på møte med Skatt Øst som er helt klare på at dette ikke er deres ansvar og at det er opp til systemleverandørene å levere et godt produkt. Vi som regnskapsfører er pliktig til å oppbevare denne tye dokumentasjon og da må det være mulig å få ut en "normal" utskrift uten så mye om og men.

 

 

Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***

av Sandra Rian

Det var alternativet mitt ja, men jeg håpet at det var en enklere løsning på det. Litt rart at ikke det er lagt opp til utskrift direkte fra meldingsboksen. Kanskje noe Visma bør ta med i vurderingen i nye versjoner?

Marit Melbye
CONTRIBUTOR **

av Marit Melbye

Du kan bruke "alt"+"print scrn" når du står i Altinn meldingsboks og har fått opp meldingen. Deretter kan du åpne word og lime inn der.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"