Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Status for permitterte i VIsma Lønn

av Anonymous

Hei

Når jeg har registrert permitterte ansatte og kjører rapporten "A-melding permisjoner" kommer de som er 100% permittert opp som permitterte, men de som er 50% permitterte kommer som på "velferdspermisjon". 

Har dette noen praktisk betydning for A-meldingen jeg nå skal sende inn for å rapportere endring i ansattopplysning?

3 SVAR 3

av Renate Martensson

Hei,

 

Da høres det ut som det er valgt feil kode eller feil arbeidsstatus på de ansatte som er 50% permittert. Disse skal også komme med beskrivelse Permittering i A-meldingen og med riktig prosent.

 

Kontroller hva som står under Arbeidsforhold / Arbeidsstatus hvis dere sender opplysninger fra ansattkortet.

Kontroller hvilken fraværskode som er brukt under Fravær / Fraværstillfeller hvis dere sender opplysnigner fra fraværsregistreringen.

 

Hvis du sender inn sånn som det fremkommer hos deg på "A-melding permisjoner" blir de som er permittert 50% meldt inn med feil arbeidsstatus, så dette må korrigeres.

 

Du kan lese mer om permittering i Visma Lønn her

 

Mvh Renate,

Visma HRM support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar!

Jeg måtte få litt support fra firmaet som leverer lønnsprogrammet til å registrere riktig, og under "arbeidsstatus" står de oppført som 5 "permisjon uten lønn" med permitteringsprosent 50. Hvor kan feilen ligge?

Godkjent løsning
Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

5-Permisjon u/lønn er ikke riktig

Du må bruke 6- Permittert u/lønn

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"