Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Stoppe henting av skattekort på ansatt

av Anonymous

Jeg har noen ansatte som har bedt meg øke trekkprosenten deres i lønnssystemet, men hver gang jeg henter nye skattekort, blir endringen min reversert. Hvordan stopper jeg visma fra å hente skattekort på disse ansatte? Alternativet blir å hjelpe dem å endre skattekortet hos skatteetaten, men hadde håpet på en kjappere løsning.

4 SVAR 4

av Stian Alexander Lie

jeg vil anbefale deg å forsøke å bli enige om ett ekstra skattetrek istedenfor endring av prosent. Jeg tror ikke det støtter at systemet stopper dette, men om det gjør det så vil jo også det stoppe reelle skattekortendringer og vil være en manuell oppfølging. 

 

ekstra skattetrekk kan legges inn i faste transaksjoner og vil da kunne fungere uavhengig av prosentsats eller skattekortendringer. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for forslag. Disse som har bedt om høyrere sats, har veldig variabel lønn, slik at størrelsen på det ekstra trekket måtte blitt justert for hver lønnskjøring. Derfor var jeg interessert i en litt lettere løsning 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Hva med at du blir enig om en % av mnd lønn som skal være ekstra skattetrekk da. Da har du noe fast å forholde deg til samtidg som den ansatt får variabelt ekstra skattetrekk.

Jeg har forresten fått steng beskjed at det ikke er lov å endre på tabell eller skatteprosent. Vi må forholde oss til det som blir hentet gjennom skatteetaten. Men det er fult lov å ha ekstra skattetrekk. Lykke til

Godkjent løsning
Siri Johannessen
PARTNER

Du kan hente inn "Ikke hent skattekort" i tabelloppsett på skatteopplysningene på den ansatte, og krysse av i det feltet. 

Men anbefaler generelt å bruke ekstra skattetrekk i stedet, ja.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"