Mine områder
Hjelp
Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

Sv: Brev fra Skatteetaten - rapportert null i antall døgn eller kilometer i 2019

av Hanne Hagman

Hei - vi har også mottatt dette brevet, og har sjekket lønnsarten som nevnes her. Har sjekket denne lønnsarten, og hake er ikke på for denne. Som sagt har vi likevel fått dette brevet. Andre tips til hva vi bør endre for å få dette i orden for 2020? Mvh Hanne R Hagman

14 SVAR 14
Ellen Knagenhjelm
CONTRIBUTOR ***

av Ellen Knagenhjelm

Hei

Jeg har også fått samme feil på nattillegg. Det mangler antall i T1 kolonnen . I desember oppdaget jeg at det ikke kom med og fikk det med for den mnd.. Har hatt 2 ansatte med disse lønnsartene. Den ene jeg fikk korrigert på i desember fikk jeg ikke feilmelding på, til tross for at det mangler på tidligere. Den andre fikk jeg feilmelding på. Når jeg nå skal sende inn A-melding for de månedene det gjelder får jeg feilmelding på arbeidforhold på ansatte som har vært innom og nå står som sluttet. Må jeg endre disse til aktiv frem til A-meldingen for periodene etter de har sluttet?

Randi M. Johansen
CONTRIBUTOR ***

Fikk beskjed om å sende ny a-melding med bare ansattopplysninger i etterkant.

Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

av Hanne Hagman

Hei - var det Skatteetaten som sa dette? 

Randi M. Johansen
CONTRIBUTOR ***

av Randi M. Johansen

Nei, support hos vår vismaforhandler.

Hei,

 

Hvis antall mangler i kolonnen Antall-T1 i Godkjent lønn, må antall legges inn her, deretter må det sendes erstatningsmelding på kjøringer som nå er endret.

 

Kontroller også at lønnsartene dine i forhold til diett og kilometer er satt opp med behandlingsregel 3 - Sats*faktor*antall. Hvis det står 1 - Beløp, må du endre behandlingsregel.

 

Erstatningsmelding tilbake i tid kan føre til feil i a-melding på arbeidsforhold. Hvis du får feil på arbeidsforhold i måneden etter den du sender erstatningsmelding på, må du sende Kun ansattopplysninger i månedene etter.

 

Eksempel:

Lønnskjøring i september er korrigert, og det er sendt erstatningsmelding. I tilbakemeldingen får du feil på arbeidsforhold for oktober. Løsning er da å sende Kun ansattopplysninger for oktober, og eventuelt november og desember.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg har sendt inn kun ansattopplysninger på de månedene som ikke skal korrigeres i antall men fikk mail fra kemnren i kommunen at de skulle utbetale forskuddstrekk og arb.g.avg. på de månedene som det kun var sendt ansattopplysninger på, hvordan gjør man det da?

 

 

av Renate Martensson

Hei,

 

Det kan virke som at du har erstattet lønnskjøringer med ansattopplysninger?

Vil anbefale deg å ta kontakt med din Visma partner eller direkte med Visma support.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, jeg har også mottatt dette brevet og har rettet og fikk den feilen du nevner om feil i a-meldingen på arbeidsforhold. Kjørte kun ansattopplysninger for perioden etter, men fikk allikevel feilmeldinger. Dette er på ansatte som har startdato etter aktuell periode og sluttet igjen - hva gjør jeg for å rette opp i det eller kan jeg bare ignorere feilen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har ikke rapportert antall på denne på noen, men likevel står det kun 2 navn i brevet fra Skatteetaten. Bør jeg da endre alle (og dermed alle ameldinger i 2019) eller kun de Skatteetaten ber om? (og i tillegg har vi byttet lønnssystem, så hvordan kan man endre gamle ameldinger da?)

av Renate Martensson

Hei,

 

Vår erfaring er at Skatteetaten har tatt stikkprøver og at korrigering vil gjelde for alle ansatte. Du kan ta kontakt med Skatteetaten og høre om de kan se om noen har blitt rapportert med antall, men ikke alle. I forhold til at du har byttet lønnssystem, kan du også ta kontakt med Skatteetaten. Hør om det går bra at du rapporterer korrekt antall døgn på en lønnskjøring i desember 2019. 

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Bodil Helene Øvretveit
CONTRIBUTOR *

av Bodil Helene Øvretveit

Her var heller ikkje hake på "sette verdi i antall T1..." men behandlingsregelen var feil (der stod "Beløp"). Bodil Ø

Aina Sundvoll
PARTNER

av Aina Sundvoll

Hei.

 

Håper å få oppskrift på hvorledes dette skal gjøres i Visma Lønn.  Regner med at vi må legge inn antall i Antall T1.  Men må man da kjøre over nye a meldinger?

 

Mvh Aina

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vi benytter Expense og nattillegget overføres derfra. Kan det være feil i koblingen mellom lønn og Expense?

Nattillegg er ikke så ofte i bruk hos oss, men har hatt noen nesten hvert år fra vi fikk Expense i 2014 . Antall døgn er ikke med så lenge vi har hatt Expense.

 

mvh Laila

Randi M. Johansen
CONTRIBUTOR ***

av Randi M. Johansen

Samme hos oss. Har mottatt brev. Har også sjekket lønnsarten (hos oss gjelder det nattillegg) og alt ser ok ut. Navnene som er oppgitt på brevet stemmer heller ikke. Vi har flere ansatte som har mottatt nattillegg enn dem som er oppgitt i brevet, men antall er ikke rapportert på noen.

Ser at det var feil i 2018 også. Ser ut som om rapportering av antall døgn til a-melding stoppet i oktober 2018. Står ingen data i "antall T1" under godkjent lønn før dette heller.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"