Mine områder
Hjelp
Regnskap
CONTRIBUTOR *

Sv: Feriepengelisten, kolonnen "Tidl opptjent ikke utbetalt" står igjen et beløp som ikke

av Regnskap

Jeg får ikke opp noe beløp automatisk ved bruk av lønnsart 292. Selv om behandlingsregel er "Behandles av systemet" på lønnsarten. Jeg la inn 1 i antall og skrev beløpet manuelt i kolonne for beløp. Registrerte med lønnsart 293 med 1 i antall og minus på beløp. Har godkjent lønnskjøringen men beløpene på feriepengelista er ikke endret. Har dette med at beløpene ikke framkommer automatisk ved bruk av art 292? Og hvorfor gjør de ikke det?

1 SVAR 1

av Renate Martensson

Hei,

 

Hvis lønnsart 292 ikke henter beløp fra feriepengelisten automatisk etter lønnsberegning kan en grunn være at denne lønnsarten ikke ligger under Grunndata / Firmaopplysninger / Lønnsår / Lønnsarter feriepenger.

Hvis dette er tilfellet kan du legge den inn der i feltet for Feriep. tilgode tidligere år. Deretter kan du regenerere akkumulatorer for at beløpet skal bli borte fra feriepengelisten.

Regnererering av akkumulatorer gjøres under Vertkøy / Administratorfunksjoner / Vedlikehold av data / Regenerere akkumulatorer.

 

Hvis du trenger mer bistand eller at forslaget ikke er årsaken til at feriepengelisten ikke er tømt kan du ta kontakt med support.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"