Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Tidligere skattekort - plutselig frikort...

av Anonymous

Jeg har i den siste tiden hatt problemer med at flere ansatte med ordinært skattekort plutselig er endret til frikort uten frikortsaldo, og dermed blir trukket 50% skattetrekk. Dette er skjedd på flere bedrifter/ansatte ved endring/innhenting av skattekort.

Er det flere som sliter med det samme problemet og evt har en løsning?

2 SVAR 2
Draleke
CONTRIBUTOR *

av Draleke

Jeg har oppdaget samme feilen på 3 personer i 3 ulike selskaper jeg kjører lønn for. Det som er merkelig er at det skjedde nå i august, har lest inn skattekort fra Altinn igjennom hele året og disse ansatte har fått lønn i hele 2017 også. Ringte Visma men de hadde ikke hørt dette tidligere og ba meg kontakte Skattetaten. Kontaktet Skatteetaten og de sier disse personene står oppført med Frikort og må be om nytt skattekort. På sp.mål om hvorfor dette skjedde nå i august ba de oss ta kontakt med lønnssystem leverandøren = Visma

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Merkelig dette, jeg har også innhentet skattekort på de flere ganger tidligere i år og alt har vært greit, helt til nå....

Hmmmm, ikke så lett dette da det er enkelt å overse og man har kjørt lønn hele året gjennom og alt har vært greit.......

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"