Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ubetaling av feriepenger og sluttdato

av Anonymous

Jeg har utbetalt feriepenger nå i februar til en som sluttet i 2014.

Status på han stod som Sluttet men siden jeg utbetalte feriepenger i nå februar ble det gjort automatisk endring på historikken hans til status Aktiv.

Det betyr at jeg får feilmelding fra Altin på åpent arbeidsforhold.

Hvordan kan jeg passe på dette?

 

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Det er nok "rar" historikk som spiller dere et puss. Gå inn på fane 8 "historikk" og se om det kan ligge feil der (2 transaksjoner som helt eller delvis gjelder samme periode).  Bla gjerne igjennom alle faner for å være helt sikker (fort gjort).

Dere trenger ikke å angi opptjeningsperiode ved utbetaling av feriepenger forøvrig, det får da være måte på:)

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Når jeg har utbetalt feriepenger i 2015 til de som sluttet i 2014 og ligger med status sluttet og sluttdato har jeg lagt inn datoer i feltene "opptjent fra" og "opptjent til" i lønnsregistreringen.  Da har det ikke blitt noen feilmelding fra A-meldingen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, jeg har fått samme feilmelding. De kunne ikke hjelpe meg på support. Det er en infomelding fra A-ordningen. Jeg sender inn hver 14. dag og siste gang nå var denne meldingen borte og alt var ok fra Altin.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ikke arbeidsstatusen men på historikken hans, og da får jeg feilmelding fra Altin på åpent arbeidsforhold. Historikken endrer seg så det ser ut som han har begynt å jobbe igjen.

 

av Gunnar Glendrange

Arbeidsstatus endres ikke (av systemet) fordi du registrerer lønn på en med status sluttet (enten det er feriepenger eller ordinær lønn). 

Står han med åpent arbeidsforhold skyldes det nok noe annet, tror du evt må ta det via forhandler / vanlig lønnssupport. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"