Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Utbetaling feriepenger til ansatte som har sluttet - a-ordningen

av Anonymous

Har ansatte med sluttdato i fjor og status sluttet.  De skal ha utbetaling av sine feriepenger på første lønn nå i januar.  Må status endres til aktiv og sluttdato fjernes for at dette skal bli godkjent i a-ordningen?

 

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Til deg Lena, du får ikke feilmelding ved registrering av lønn på en ansatt med sluttdato men liten info "warning" om det er rett person du registrerer på. Ideelt sett skulle ikke info vært gitt når du registrerer feriepenger, men veldig kjekk når du registrerer fastlønn, bonus o.l 

av Gunnar Glendrange

Anbefaler deg å registrere tråder vedr Contracting på Contractings eget Community, da er det større sjanse for å få tips fra andre brukere.

Dagrun Silseth
CONTRIBUTOR **

av Dagrun Silseth

Jeg kjørte feriepenger til 5 personer som sluttet i 2014. Fikk feilmelding på alle. Feilmelding på yrkesnummer og feilmelding på arbeidsforhold. Jeg har oppdatert lønnskjøringen men kun dannet nye tall. Ikke oversendt til altinn.

Noen som har tips for hvordan jeg retter opp i dette?

 

med vennlig hilsen

Dagrun Anita Silseth

(kjører kun Visma contracting, har ikke Visma lønn)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Betyr det at man ikke lenger vil få feilmelding når ansatte har sluttoppgjør? Det fikk man før nyttår på testinnsendingene.

av Gunnar Glendrange

Det går bra og utbetale og innrapportere lønn til en person med sluttdato.

Ved registrering får du bare en melding om det du registrerer er riktig.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg satt dato med "opptjening fra" og "opptjening til" med "riktig" dato. Altså feriepenger fra 2014 satt jeg med dato fra 01.01.14 og opptjening til satt jeg 31.12.14 (Dersom de har jobbet hele året) og årets feriepenger satt jeg med dato 01.01.15 til 31.01.15. Da fikk jeg ikke feil 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"