Mine områder
Hjelp
Unni Isaksen
CONTRIBUTOR ***

Veiledning til årsavslutningen

av Unni Isaksen

Håper det bare er jeg som ikke finner den vanlige "oppskriften" for årsavslutning. Finner noe jeg kan laste ned, men den koster 800 kr!? Fremgangsmåten burde være inkludert i prisen vi betaler for lisensen. Og dere ville antageligvis sluppet noen supporttelefoner!

Hvis det er jeg som har funnet feil "bruksanvisning" hadde jeg blitt veldig glad hvis dere kunne si hvor "den vanlige" ligger! Mvh Unni

15 SVAR 15

av Helga Marie Auran

Hei,

Takk for alle tilbakemeldingene. Vi forstår at det er frustrerende for flere av dere, men desverre er det slik at det er sånn det er.

Takk også til Marianne Bing som har lagt ut linker til aktuelle artikler i Community som kan hjelpe dere i jobben som nå gjøres og skal gjøres. At dere som kunder hjelper hverandre her i forumet setter vi veldig stor pris på!

Skulle dere fortsatt stå fast og ikke ønsker å kjøpe guiden så anbefaler jeg dere til å bruke forumet aktivt for å spørre andre medmedlemmer og ikke minst hjelpe hverandre med å svare. Jo mer dere spør og svarer i Community jo mer informasjon vil man kunne få og dele helt gratis.

Vi har også investert i en helt ny plattform for Community, med forbedret søk blandt annet, som vil gjøre det enklere for dere å finne det dere leter etter i Community. Denne jobber vi/jeg for at vi skal få på plass iløpet av året.

Med vennlig hilsen,

Helga/Community Manager


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Ja, jeg er helt enig i at dette burde vært inkludert i prisen.

Har tidligere jobbet med andre systemer og har aldri opplevd at man blir belastet for dokumentasjonen.

For 2015 så fikk jeg dokumentasjone oversendt før årsavslutningen.

 

 

Satish Chander
CONTRIBUTOR ***

av Satish Chander

Dessverre er det flere som deler dette synspunktet om Visma. Årsavslutningen/veiledningen, burde ha vært en naturlig del av produktet.

Visma kjøper opp flere og flere aktører/konkurrenter og de sitter med enormt makt. Litt skremmende utvikling..

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Årsavslutnigsguiden er tradisjonalt blitt delt ut som en del av dokumentasjonen til kunder som har deltatt på våre åpne kurs. I 2016 besluttet vi å utvide tilbudet, og selge denne til de som ønsket seg en utfyllende dokumentasjon, men ikke ønsket å delta på kurs. 

Vi bruker en god del ressurser hvert år på å skrive og oppdatere en forholdsvis omfattende dokumentasjon i forbindelse med årsavslutning, og derfor har vi valgt å ta en pris for dette i form av kursavgift eller for kun guiden. 

Sts 69
CONTRIBUTOR *

av Sts 69

Viser Visma's sanne ansikt, først ta bet. for vedlikehold og så ta bet. en gang til for nødvendig dokumentasjon for sjekk av lønnsarter, offentlige satser m.m. Ærlig talt, dette er en fin måte å få mange irriterte kunder, håper på at dette endrer seg omgående, men hva jeg har sett fra Visma så langt er det kanskje best å finne en ny leverandør vedr. lønnsprogram?

Anonymous
Ikke relevant
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det brukes mye ressurser hvert år på å skrive og oppdatere en forholdsvis omfattende dokumentasjon for årsavslutning, derfor har vi valgt å ta en pris for dette. De som går på kurs får kursdokumentasjonen inkludert i kursavgiften.

av Bjørg Tone Bratteland

Det er i hvert fall dårlig at en ikke kan få det gratis på mail når en har vært på kurs!

Har jo fått kursdokumentasjonen da jeg var på kurset, men det er jo andre i firmaet her også som trenger det. Kan scanne det inn selv, men dårlig at ikke Visma kan sende det ut gratis!  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Helt enig, burde være inkludert!

Jeg har kjøpt denne, og fikk boka som pdf, men kan ikke åpne den 😞

så nå sjanser jeg på at jeg har husket det jeg MÅ gjøre før januar lønn kjøres, den kjøres nå!

 

Bente Sjaavik
CONTRIBUTOR *

av Bente Sjaavik

Syns også det er spesielt at vi må betale for å få oppsett på årsavslutningsdokumentasjon....

 

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

følger...

ble også litt provosert at man evt må kjøpe en veiledning for hvordan man skal ta Årsavslutning på et program man har kjøpt og betaler vedlilkeholdsavgift på.

 

så håper visma kommer på banen her og oppklarer 🙂

 

Anne-Britt Øren
CONTRIBUTOR *

av Anne-Britt Øren

Jeg har også lett etter dennne, men gikk ut ifra at jeg ikke hadde lett godt nok !!    Det jeg har behov for er en enkel "oppskrift" på årsavslutting (lik den som alltid har vært tilgjengelig for alle ) og ikke en bok til åttehundre kroner. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Denne har jeg også lett etter! Det har alltid vært en step by step veiledning tilgjengelig tidligere år...

Tar gjerne imot fjorårets veiledning hvis noen har denne liggende...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har også lett etter dette, men ikke funnet. Jeg bruker heller oppskriften fra ifjor istedefor kr 800,-  på noe som burde være inkl.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"