Mine områder
Hjelp
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

Visma Lønn Versjon 17.00 - Grensegjengere

av Beathe_Rian

Etter oppgraderingen har vi opplevd at avkryssing for grensegjenger var borte. 

Det er kanskje ikke så mange som har grensegjengere, men dette vil få store følger for den ansatte dersom det blir kjørt lønn uten denne avkryssingen.  Vi oppfordrer alle som har grensegjengere til å sjekke at avkryssingen fremdeles er på.

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
2 SVAR 2
Godkjent løsning
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Da har vi testet litt mer. Det viser seg at det ikke var selve installasjonen som forårsaker feil på grensegjengere. Hver gang du leser inn skattekortene på ansatte som er grensegjengere, så fjerner Visma Lønn avkryssingen for grensegjenger selv om det er lest inn informasjon om at den ansatte skal benytte prosent for grensegjenger.  Så hver gang etter at det er lest inn nye skattekort, må de ansatte som er grensegjengere på ny merkes av som grensegjenger, hvis ikke vil de få 50 % skatt.

 

Jeg har vært i dialog med Renate Martensson, slik at dette blir registrert som en feil som de forhåpentligvis lager en fix på så snart som mulig.  

 

Alternativ midlertidig løsning kan være å krysse av for at skattekort ikke skal leses inn, men da mister du muligheten til å bli oppdatert dersom den ansatte av en eller annen grunn ikke skal være grensegjenger lengere.  Så dette er egentlig ikke noen bra løsning.

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS

av Renate Martensson

Hei!

 

Takk for tilbakemelding om ny versjon. Vi har nå testet dette hos oss, og vi opplever ikke at avkryssing blir borte etter oppgradering. Ta gjerne kontakt med oss på support hvis du opplever dette igjen.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"