Mine områder
Hjelp

Når kan vi sende inn skattemelding for enkeltpersonforetak?

av Geir Høydalsvik - Reknehuset

Screenshot_20230308_222620_Opera.png

skatteetaten melder at skattemeldingane blir sendt ut puljevis frå 14. mars 2023.

 

Det må vel bety at elektronisk prefill er klart seinast den dagen, om ikkje før. 

 

Då er spørsmålet: når kan vi begynne å hente ut prefill og bli ferdig med dei personlege skattemeldingane. 

 

No er vi veldig utolmodige altså... 

Geir Høydalsvik
dagleg leiar / aut. rekneskapsførar
Telefon 70 04 90 11
www.reknehuset.no
6 SVAR 6
FabianW
CONTRIBUTOR ***

av FabianW

Er det noen oppdatering her?

Vi har flere telefoner fra kunder som lurer på når vi kan fullføre skattemeldingen.. 

FabianW
CONTRIBUTOR ***

av FabianW

Bare ønsker å vise til at andre systemleverandører har dette allerede klart, og det er vel like nytt for dem som for dere?

av Fredrik Harto

Hei Geir, og til alle andre som venter på å få sendt inn skattemelding for ENK.


Skatteetaten har varslet at de skal være klare med å motta elektroniske skattemeldinger først fra den 16. mars. Vi har ambisjoner om at Periode & År skal være klar så fort som mulig etter denne dato. Siden det i år er det første året med ny skattemelding, og at vi også har inkludert den private skattemeldingen, ønsker vi å teste litt ekstra. Vi vil være sikre på at når vi åpner opp for innsending, så skal det skape minst mulig problemer for dere brukere. Det tror vi dere vil bli mest fornøyd med, selv om det tar noen ekstra dager. Vi på support vil heller ikke bli overlesset av frustrerte brukere som får feilmeldinger.
Vi har sagt at vi skal være klar med innsending i løpet av uke 12. Vi ønsker ikke å angi en eksakt dato, da det kan dukke opp feil under testing som kan ta noe tid å rette. Når det er sagt, har vi mer tro på at vi er nærmere mandag enn fredag.

 

Lykke til med mange gode årsoppgjør 😊

FabianW
CONTRIBUTOR ***

av FabianW (Oppdatert ‎20-03-2023 13:13 av FabianW )

-

av Fredrik Harto

Den 16. mars er den offisielle dato fra Skatteetaten hvor det skal være mulig å late ned Prefill-data.
Vi tar sikte på å åpne for nedlasting til Periode & År i uke 12

Visma tek sikte på å opne for nedlasting i veke 12.

 

Veke 12 sluttar 26.03.3023.

Dette er ti dagar etter at Skatteetaten har opna og sendt ut papirversjonen. 

 

Eg håper at Visma har  større ambisjonar enn dette i tidsplanen sin. 

 

No blei eg faktisk skuffa. 

Geir Høydalsvik
dagleg leiar / aut. rekneskapsførar
Telefon 70 04 90 11
www.reknehuset.no
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"