Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Mulig å merke arbeidstimer som fakturert uten at timene er med på faktura?

av Anonymous

Hei!

Av og til ønsker noen av kundene våre en faktura med kun et par fakturalinjer for hele prosjektet.

Dette lar seg selvfølgelig gjøre ved å skrive inn manuelle faktura/produktlinjer.

Men samtidig må man da sette alle timene som er registrert på prosjektet til "Ikke fakturerbar". Dette påvirker igjen faktureringsgraden til hver enkelt ansatt.

Er det mulig (eller kan det bli mulig i fremtiden) at man kan merke timene som "fakturert" slik at faktureringsgrad/prosent beholdes, men at timene likevel ikke er med på den faktiske fakturaen?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis man endrer timer til Ikke- fakturerbare, vil dette gå utover produktiviteten?

Stig

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det høres jo veldig bra ut! 

Mener det var slik jeg hadde satt det opp også, men fremdeles viste timene på fakturaen. 

 

Jeg får finne ut hva jeg har gjort feil. 

Mvh, 

Espen 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, 0-timer vises på faktura, hvis man bruker Fastpris-funksjon på prissetting. Bruker du produkter og 0,- pris på timer, vil timene ikke vises på faktura, kun produkter med angitt pris.

Mvh, Maria

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Maria,

takk for svar!

La oss si at jeg legger inn fastpris/betalingsplan via produkter.

Timer som ligger med 0 i pris vil fremdeles være synlig på faktura, selv om de blir gruppert f.eks. per prosjekt, ikke sant? Det er ingen mulighet for å skjule dette slik at kunde unngår en linje med x antall timer og  0,- i Enhets-/Totalpris? 

 

Mvh,

Espen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, dere kan bruke grupperingsfunksjon på faktura og gruppere fakturaposter (timer, produkter) så det blir færre linjer. Gruppering defineres på fane Innstillinger på faktura.

Hvis det er et fastprisoppdrag. bør man fra starten av sette timepris til 0,- og bruke f.eks produkter for å legge inn fastpris/betalingsplan. I dagens løsning, vil timer som ligger med 0 pris fortsatt være fakturerbare (anses som inkl.i fastpris) med mindre dere aktivt setter dem til ikke-fakturerbare på faktura.

Vi skal også forbedre håndtering av fastprisoppdrag sammen med beregning av "verdien" av timer brukt på prosjekt i løpet av neste år (planlagt for Q2 2015)

Mvh, Maria

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"