Mine områder
Hjelp
Jens Sjöberg
CONTRIBUTOR ***

Prosjektoppgaver nye Severa

av Jens Sjöberg

3 spørsmål til nye Severa:

1. Har oppdaget at prosjektoppgaver av og til flytter seg automatisk til status "FERDIG" om fristen på oppgaven gått ut. Virker som dette skjer helt vilkårlig - noen blir igjen på "Ikke begynt" eller "Pågår", med dato markert i rød farge dersom fristen er gått ut. Andre hopper automatisk over til "Ferdig".

2. Er det mulig å ikke oppgi frist/dato på en prosjektopppgave? Noen ganger er det jo vanskelig å planlegge frister, når de nye oppgavene avhenger av tidligere oppgaver (selv om man vet de skal gjennomføres)

3. Når man legger inn en ny prosjektoppgave er det mulig å legge den på en spesifikk fase. I prosjektplanen er det dog ikke mulig å gjenfinne disse oppgavene - litt tungvint at man ikke kan få dette på samme bilde. Er det ment å være sånn? 

 

 

 

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

I utgangspunktet skal ikke prosjektoppgavene bli flyttet over til ferdig, den skal markeres som rød. Kan det være at noen andre markerer den som ferdig? Så vidt jeg vet er det ikke noen kode på at den skal flytte status automatisk, så jeg lurer derfor om det kan manuell håndtering. Kan det være at man trykker på fullfør og lukk istedenfor å trykke på lagre & lukk. 

 

2. Kan du legge inn dette ønsket under ideer? Vi kommer til å gjøre endringer og forbedringer på prosjektoppgavene, men vil gjerne høre hvilken funksjonalitet som er mest ønsket. 

 

3. Disse skal vises under aktiviteter som vist under: 

prosjektplan.PNG

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Tonje

Vi har samme problem med en av fire brukere hos oss. Aktiviteter (TO-DO) blir automatisk merket som fullført når dato er overskredet, og de forsvinner da fra hans kalender. Hos oss andre så havner de på forfalt i kalendervisningen. Finner ikke noe sted dette kan velges på eller av. Hva gjør vi?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Da kan det se ut som vi har reprodusert dette scenarioet. 

Dersom en ansatt står i timeregistrering og benytter denne i timeregistreringen sin ved å trykke oppgaven inn i timelisten blir den automatisk markert som fullført. I utgangspunktet er jo det korrekt, siden oppgaven er utført, men dette kan jo også skape forvirring slik som i dette tilfellet. Vi vil legge inn en melding som sier at oppgaven blir markert som fullført, så vil man få mulighet til å re-åpne oppgaven igjen. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar.

Dessverre så er det værre en det. Som test har han flere ganger lagt inn en TO-DO oppgave på f.eks i dag.

Og ikke rørt denne, hverken i timereg eller andre steder. Dagen etter er den borte fra kalenderen hans, og vi finner den igjen under fullførte oppgaver. Gjelder bare hos en av fire personer hos oss???

Jens Sjöberg
CONTRIBUTOR ***

av Jens Sjöberg

Hei Tonje,

 

Takk for svar på spørsmål 2 og 3. Spørsmål 1 er fortsatt åpen. Testet dette før helgen. Laget en prosjektoppgave på til meg selv på torsdag forrige uke, med frist fredag 16/2. Når jeg logget inn i dag, 19/2 hadde denne oppgaven flyttet seg til status "ferdig" - har ikke vært inne ila helgen.

 

En annen prosjektoppgave som hadde blitt flyttet på samme måte, flyttet jeg (med drag n drop) til status "pågår". Denne hadde også flyttet seg til "ferdig". Har spurt kollegaer, men ingen som har vært inne å "ryddet" blandt mine oppgaver (jeg er admin). 

 

For ordens skyld, tester på nytt nå med en oppgave.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"