Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Rapport for prosjekt-arbeidstimer i nye severa

av Anonymous

Hei,

Prøver litt det nye grensesnittet (obs nye Severa-versjonen), og synes det ser bra ut.  Stusser derimot litt over hvordan en bestemt rapport som jeg har laget vises.  Jeg ønsker å vise timer ført på hvilke prosjekter, denne måneden og forrige.

Jeg utfører følgende:

  1. Går inn på venstremenypunkt Rapporter, velger "Prosjekter" blant elementene i toppen og deretter "Arbeidstimeanalyse".
  2. Går deretter inn på boksen for "Filter" og gjør følgende:
    • På "Person" går jeg inn og setter "Selv" som person,
    • På "Prosjektleder" går jeg inn og velger alle ansatte (for å få alle prosjektene i hele selskapet som jeg er med i og fører timer på - det ser ikke ut til å være mulig å gjøre det på noen annen måte)
  3. Går deretter inn i "Verdier"-boksen, og gjør følgende: 
    • Går inn på underpunkt "Verdier", trykker "Velg verdi" og i dialogen som sukker opp fjerner jeg "Fakturerbare timer" (da det ikke er relevant for mitt case), slik at det kun står "Timer" der. Ok.
    • Går inn på "Tidsramme" og trykker "Velg tidsramme" og velger da "Denne måneden" og "Forrige måned" - fjerner da "Siste 6 måneder".
    • Så ønsker jeg kun å se en linje per prosjekt, og går inn på "Gruppering" og fjerner da "Avdeling (prosjekt)" og "Fase".  Da skal kun Prosjekt vises - men det er her problemet oppstår. Timene vises ok for hver rad (åpentbart pr. prosjekt) - men prosjektene vises ikke med navn til venstre i listen.  Hvis man inkluderer "Fase" eller "Forbindelse" så kommer tittel på prosjektene med - men da vises prosjektene multiple ganger/med flere rader.  Da blir det så lite kompakt at det f.eks. er lite gunstig å vise på dashboard. Jeg ønsker kun en linje pr. prosjekt, med oppsummert antall timer.
  4. Lagret rapporten "Arbeidstimer denne og forrige måned", for å kunne legge den til et felles dashboard.

Gjør jeg noe feil, eller er det en bug at Prosjektnavnet ikke vises hvis man grupperer på kun Prosjekt, eller hva?

Vedlagt er skjermbilde som vises.

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Duh...

Jeg svarer igjen på mine egne postings, fant løsningen selv.  Man bør ha Person øverst i gruppering, så Prosjekt.
Dette ser også ut til å gjøres litt enklere med en Arbeidstids-rapport (med noen lunde samme resultat).  Oppskrift:

  1. Gå inn på Rapporter
  2. Velg "Timer og utgifter" på toppen
  3. Velg deretter "Arbeidstimeanalyse"
  4. I "Filter" ute til høyre utfør
    • I Person velg kun "Selv"
    • I Prosjektleder går det an å fjerne alle valg ved å krysse dem ut, slik at det står "ikke valgt"
  5. I "Verdier" ute til høyre utfør
    • I valg av "Verdier" trykk "Velg verdi" og fjern de du ikke vil ha kolonner for, jeg valgte da kun "Timer" (og fjernet "Verdi av timer" og "Fakturerbare timer"
    • I "Gruppering" la det stå "Person" og "Prosjekt" (i den rekkefølgen, altså "Person" øverst. Endre rekkefølgen hvis det ikke står slik)
    • I "Tidsramme" valgte jeg da "Forrige måned" og "Denne måneden".
  6. Valgte "Lagre som", ga den navn og delte den med alle.
  7. Redigerte deretter dashboard 02 Arbeidstimer og la inn rapporten til høyre for timeførings-widget-en.

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"