for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
De som ikke har full stilling, setter man inn 25 feriedager, eller må man regne ut i forhold til stillingsstørrelsen?
Vi kan gjere det på 2 måter. Enten legge inn 25 dagar uansett stillingsstørrelse, men då fekk vi tilbakemelding frå ein avd.leiar at det vart ei utfordring å halde styr på betalte feriedagar når deltidsansatte tok ut enkeltdagar. Då er alternativet å legge inn eksakt antal feriedagar (betalte). Men då må den ansatte registrere ferie kun på arbeidsdagane. Ikkje frå-til dato viss der er fridagar inni perioda.
Hei,
Vi fikk beskjed i forbindelse med oppdatering til ny fraværsmodul at vi ikke trengte å regulere ut i fra stillingsprosent. Altså at den ansatte kan legge på feriedager på de fridagene hun/han har f.eks. den uken den ansatte ønsker ferie. Men da kan kanskje løses på begge måter?
Dette må reguleres ut i fra stillingsprosent.
Vi har gått over til digitalt fra vær, da går jo disse feriedagen over til HRM, og der står jo alle på 25 dager. Feks. hvis en som har 50% stilling og skal ha ut en uke ferie så registrerer vi ikke bare arbeidsdagene til vedkommende. Da skjønner jeg ikke hvorfor vi skal regne ut hvor mange ferie dager ut i fra stillingsstørrelse i Visma TID.
Skal det da legges inn 13 dager ferie for den som f.eks. har 50% stilling?
Tenkjer at ein må sjå på kor mange dagar i veka den tilsette arbeider ut frå stillingsprosent, og berekne ut frå det.
Klikk på de tre prikkene til høyre i innlegget/artikkelen og velg Abonnér.
Les mer om abonnering på artikler, faner og områder her.Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.