for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Er det flere som opplever at de ikke får slettet/endret timer?
Det startet med at vi ikke fikk endret dato, men nå får vi ikke gjort noe med timene foruten å godkjenne… Den ansatte må evt. korrigere dette selv.
Er det en lov som sier at det må gjøres på denne måten? Hva er den sikkerhetsmessige årsaken Visma snakker om? Er ikke loggen god nok dokumentasjon på endringen?
Løst! Gå til løsning.
Enig med Malin Gjerde her. Dette må gjøres noe med.
Hei,
problemer med endring av registreringer er rettet og vil bli oppdatert i løpet av kort tid. Det vil komme en systemmelding med klokkeslett når dette skjer.
Når det kommer til at man ikke kan endre dato eller ansatt på en registrering er det ikke direkte en sikkerhetsmessig årsak til at dette ble endret, men loggen greier ikke å synliggjøre den faktiske endringen på en riktig måte.
Dersom man har behov for å endre dato på en registrering kan man benytte seg av "Lagre og kopiere" som er vist i vedlagt bilde. Da får man mulighet til å lage en ny registrering på ønsket dato med samme innhold. Deretter kan man slette den opprinnelige.
Hei
Når jeg lager ny lønnskjøring i Payroll og åpner den, kommer det opp feilmelding om intern systemfeil. Det er ved fane kontrollere lønnslipper og detaljer at meldingen kommer. Ingen feilkoder. Ingen lønnsslipper eller detaljer kommer frem.
mvh
Svein O. Nilsen
Hei,
ser du nevner Payroll, mulig du har skrevet på feil Community?
Hei
Jeg får ikke til å endre og rette feil innlagte timer. Jeg får til å legge inn timer, men ikke endre eller slette.
Mvh
Svein O. Nilsen
Gjelder dette Visma Tid?
Det er i så fall gode nyheter og beroligende da vi har alt for mange ansatte som registrerer feil.
Vi synes loggen viste endring av dato på en fin måte. Er ikke den god nok? (se vedlegg)
Visningen er jo god nok, men det ble oppdaget at denne også kunne være mangelfull. Derfor ble det gjort tiltak for at dette skal være riktig.
Men løsningen med at timene nå må slettes for så å registreres av godkjenner (vi har ikke tid til å få ansatte til å gjøre dette selv) gjør jo at loggen ikke er korrekt. det må jo være mulig å fikse dette på en annen måte? Dette er ihvertfall ikke en god løsning for oss...
Klikk på de tre prikkene til høyre i innlegget/artikkelen og velg Abonnér.
Les mer om abonnering på artikler, faner og områder her.Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.