Mine områder
Hjelp
Magne Lyng Hansen
CONTRIBUTOR **

Timebank

av Magne Lyng Hansen

Er det mulig å sette opp systemet slik at pluss og minustimer fra timesaldoen overføres/trekkes fra timebanken automatisk? Enten daglig, ukentlig eller månedlig?

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Runa_Heggemsli
VISMA

av Runa_Heggemsli

Hei Magne,
Det er fullt mulig å sette opp Visma Tid (minTimeliste) med autotimebank. 

Autotimebanken gir timer til timebanken hvis man jobber mer enn det som står i arbeidstidskalenderen, og trekker fra timer i timebanken hvis man jobber mindre enn det som er planlagt. 

Mange bedrifter og kommuner benytter i dag autotimebank da det forenkler hverdagen for både ansatte og administratorer. Per dags dato har dere en manuell timebank, men det er fullt mulig å bestille konsulenttid for oppsett av autotimebank. Eventuell bestilling kan sendes inn via support her på Community-sidene.

Ha en fin dag!

Mvh,

Runa Heggemsli

Support

Magne Lyng Hansen
CONTRIBUTOR **

av Magne Lyng Hansen

Takk for svar.

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å legge inn grenser for timebank, på avdelings- eller ansattnivå? Vi har enkelte ansatte som har individuelle avtaler for hvor mye de kan ha i timebanken som er større enn det som ligger i kommunens arbeidstidsreglement. 

Magne

Godkjent løsning
Runa_Heggemsli
VISMA

av Runa_Heggemsli

Hei igjen Magne,

Det er dessverre kun mulig å legge inn begrensninger for hele klienten (ikke per ansatt eller avdeling). Jeg vil dog anbefale at du legger inn et ønske om dette under fanen Idéer her inne i Community slik at utvikling kan vurdere saken. Hvis det er aktuelt for andre kunder kan de stemme frem ønsket ditt slik at utvikling ser at det gjelder flere bedrifter/kommuner.

Ha en fin dag!

Mvh,

Runa Heggemsli

Support

Få oppdateringer om denne artikkelen rett i mailboksen din

Klikk på de tre prikkene til høyre i innlegget/artikkelen og velg Abonnér.

Les mer om abonnering på artikler, faner og områder her.