Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Visma Website/Webshop
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Forskjellige logo i Visma e-accounting og webshop

Hei

Har e-accounting løsning knyttet mot nettbutikk.

Hovedselskapet som e-accounting er registrert på (org.nr) har sin egen logo. Den tilknyttede nettbutikken har annet navn og logo (ikke eget org.nr).

Utfordring: Systemet håndterer ikke å plukke med seg logoen i nettbutikken ved inngående ordre hvis ikke denne logoen ligger i firmainnstillingene. Her skal normalt logo for selve hovedselskapet som e-accounting står registrert på ligge.

Det vil si: Jeg må gå inn å bytte logoer og lagre hver gang jeg skal håndtere fakturering. Til daglig ligger nettbutikkens logo registrert. Skal jeg skal fakturere andre tjenester i selskapet må jeg gå inn å bytte om logo. Deretter bytte tilbake til webshop'ens logo.

Dette er meget tungvint.

Kan e-accounting håndtere webshopordre med logo separat? Eller må jeg ha to e-accountig løsninger?

Det er jo mange ganger at nettbutikker ikke har samme navn som eierselskapet.....

6 SVAR 6

Sv: Forskjellige logo i Visma e-accounting og webshop

Hei

Jeg forstår her hva du mener og hvordan du jobber og forstår at det kan være litt tungvindt å drive og bytte.

Det er dessverre ikke noe mulighet med en integrert Webshop og eAccounting å ha logo som hentes fra Webshoppen. Det er dessverre heller ikke mulig å gjøre noe andre logo innstillinger i eAccounting heller.

Hadde det ikke vært samme org.nr på de så kunne du ha adskilt de to og hatt Webshoppen knyttet mot eks. eAccounting fakturering. Men med kun et org.nr så blir det også dessverre litt vanskelig.

Jeg har dessverre ikke noe bedre forslag til deg der dessverre.

Ønsker deg en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen.

Mvh Christina, eAccounting og Webshop support

CONTRIBUTOR **

Så hvis jeg legger inn Org.nr for nettbutikken, så kan det håndteres i samme eAccounting løsning?

Hei

Nei det var ikke det jeg mente. Beklager om jeg var uklar. Dersom du hadde hatt et eget org.nr for firma du har i Webshoppen, så kunne du skilt ut den bedriften og knyttet den mot eAccounting Fakturering isteden for den eAccounting kontoen du har i dag. Men da det nå er samme bedrift med samme regnskap så er ikke det noe muighet dessverre.

Mvh Christina, eAccounting og Webshop support

CONTRIBUTOR **

Hei igjen
Ok takk. Den kan knyttes mot et org.nr om behov, så da er det avklart ref. eAccounting Fakturering.
Men, hva da med artikkelregisteret. Kan det ligge der det ligger i eksisterende eAccounting om jeg gjør som foreslått? 

Hei 

Om du kobler eAccounting og Webshop fra hverandre og knytter Webshop til en ny lisens med eAccounting fakturering så vil artiklene bli liggende både i den gamle eAccountingen og Webshop. Du kan igjen da synke artiklene fra Webshop til den nye eAccounting Fakturering. Så da kan du ha det begge steder.

Mvh Christina, eAccounting og webshop support

CONTRIBUTOR **

Så da blir som jeg håpet å unngå at man må ha to abonnement som skaper merarbeid og kostnader.