avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Innstillingen "Selg til kundegruppe: Kun Bedrifter" i Webshop innstillinger fungerer ikke!

Hei,

Vi har satt innstillingen "Selg til kundegruppe:" til "Kun bedrifter" under webshop innstillinger. Hvordan kan det da ha seg at vi fortsatt får bestillinger fra privatpersoner?

Ser at man kan fortsatt velge "Privatperson" når man skal registrerer seg som kunde og det kan jo ikke være riktig. Er dette noe dere har glemt å vise hensyn til når dere endret denne funksjonen og la til "Min Side"?

Vi selger kun til bedrifter og ønsker ikke å ha privatpersoner registrert i systemet, hvordan fjerne muligheten til at privatpersoner kan registrere seg som brukere og legge inn bestillinger.

Nå får privatpersoner logget inn og også sett priser, som er forbeholdt våre bedriftskunder, så det er egentlig helt krise. 

Håper på en ordentlig løsning og et seriøst skikkelig svar denne gang da dette må være en ren feil fra deres side og det er ikke et "forslag om nye funksjonalitet" da dette er noe som har skjedd etter at dere oppdaterte brukergrensesnittet med ny innlogging og "Min side" for brukerne. Vær så snill, ikke enda et svar at jeg må sende inn forslag og at dere skal se på det en gang i fremtiden, trenger løsning på dette nå med en gang.

På forhånd takk.

Mvh

Thomas

1 SVAR 1
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Sv: Innstillingen "Selg til kundegruppe: Kun Bedrifter" i Webshop innstillinger fungerer i

(updated by Thomas Krokfoss ‎10-12-2019 12:16 )

Hei, fikk dette svaret fra dere i dag, men kun på epost så legger det her sammen med opprinnelig spørsmål så vi har det samlet. Sendte dere også svaret under på epost i dag.

Hei, Thomas Krokfoss.

Cecilie Bøhn (MODERATOR) la ut en ny svar i Diskusjon i Visma Website og Webshop på 10-12-2019 08:50 :

Diskusjon i Visma Website og Webshop

Cecilie Bøhn la ut en ny svar på 10-12-2019 08:50

Sv: Innstillingen "Selg til kundegruppe: Kun Bedrifter" i Webshop innstillinger fungerer i

Hei, 

Hvordan får disse bestilt? Når "kun firmakunder" er valgt skal kundene bli tvunget til å skrive inn organisasjonsnummeret sitt. 

Send oss gjerne en mail til support.eaccounting.no@visma.com eller ring på 45506150 så kan vi se mer på det med deg  (Les mer)

Sendte dere denne e-posten i dag:

Hei igjen,

Spør du meg så spør jeg deg, selv om innstillingen for kundegruppe er satt til Kun firma (Se vedlegg 01) så er fortsatt valget Privatperson der når kunden registrerer seg (se vedlegg 02), og da kreves ikke orgnr. Det burde vel fungere slik at muligheten til å i det hele tatt velge Privatperson ikke vises så lenge innstillingen er satt til Kun firma.

I samme slengen, i registreringsskjemaet for nye kunder så har dere glemt å oversette overskriften, og på feltet for mobilnummer kommer det opp Svensk retningsnummer (og flagg) som default, noe som ser litt rart ut når defalt land som er Norge står rett over. Det er jo småbug men virker litt uprofft…

Mvh

Thomas