avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR *

Kjøpsvilkår, anbefalt standardavtale for lang.

Vi er snart klare til å publisere vår nye nettbutikk men vi har enda ikke fått avklar hvordan vi kan løse problemstillingen med for få tegn i Webshop+.

Nye krav til netthandelen kom i juni 2014, blant annet at kjøpsvilkår skal godkjennes av kunde før kjøpet er bindene. I denne sammenheng er det anbefalt å bruke Forbrukerombudets standardavtale som et minimum, her er kjøper og selgers viktigste rettigheter oppsummert. Denne er da på ca 15.000 tegn. I Webshop+ er grensen på 12.000 og jeg har flere ganger forsøkt å slanke standarden ned til denne lengden. Den ender dessverre opp med å bli veldig ufullstendig og ugjenkjennelig. 

Dette setter en bremser for min oppkobling til NETS som bla. har gitt beskjed om at kjøpsvilkår skal være på plass. Jeg har gjentatte ganger prøvd å få svar fra Visma support men det kommer ingen svar tilbake. 

Slik jeg ser det har Visma tre valg:
- heve grensen for tillatte tegn til 15.000
- ordne en funksjon som kan åpne .pdf-fil i godkjenningsvinduet
- sette en jurist på saken som kan forenkle den anbefalte standardavtalen slik at den passer 12.000 tegn og fremdeles er tydelig ovenfor kjøper og selger. (Husk at det skal være rom for å legge til gjeldende lovverk utifra varens art som tilleggspunkt i standardavtalen, i vårt tilfelle håndteringen av farlig gods)

Vil gjerne ha innspill fra andre Webshop+-kunder hvordan dem har løst problemstillingen.

Jeg tar ikke opp dette for å være vanskelig men dette er tross alt for å verne om våre rettigheter og for å skape en god og trygg handel. Dette temaet har vært oppe veldig mange ganger tidligere men nå er de gamle trådene slettet, også mitt eget innlegg som jeg postet i oktober/november. 

På forhånd tusen takk for svar
🙂  

3 SVAR 3
CONTRIBUTOR *

Re: Kjøpsvilkår, anbefalt standardavtale for lang.

Jeg ser nå (under mine varslinger) at jeg har fått et svar her inne den 20. november 2015. Dessverre får jeg ikke lest hele meldingen, jeg ser bare første halvannen setningen, trykker jeg på "les hele her" så kommer en feilmelding. Send meg gjerne svaret på nytt.

🙂

CONTRIBUTOR *

"Hei Anne Marthe.   Jeg forstår at du reagerer på dette. Slik det er nå er det desverre ikke mulig å legge inn mer enn 12000 tegn, men jeg skal be utviklingsavdelingen om å øke denne grensen. Jeg ka...

Les mer her"

Hei Anne Marthe,

Tusen takk for innspill! 

I forrige uke utvidet vi feltet for kjøpsvilkår i Visma Webshop til 24 000 tegn.

Håper dette løser problemstillingen du beskriver her!

Gi meg gjerne en tilbakemelding dersom du skulle ha noen spørsmål.

Ha en fin dag!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS