Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Visma Website/Webshop
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

VIPPS

Hei.

Jeg har opprettet VIPPS for bedrifter. Går det ann å integrere den inn i webshop+ på noen måte som en betalingsalternativ?

Mvh

Lene Johannesen

5 SVAR 5

Re: VIPPS

Hei, Lene. 

Det finnes dessverre ingen mulighet til å ha dette som en egen betalingsmetode, men dette skal jeg opprette et ønske om forbedring på da det er et godt innspill!

Vipps-ID kan legges inn i Visma eAccounting under Innstillinger - Firmainnstillinger - Fakturaopplysninger. Dette vil da komme frem på faktura sendt til kunden. Man kan da opprette en betalingsmetode hvor kunden blir fakturert, slik at de da kan velge om de vil betale med Vipps.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 237979

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad
CONTRIBUTOR *

Hei, dette med å få integrert VIPPS i Visma Webshop burde virkelig prioriteres. Personlig synes jeg at det er nokså misvisende når det fremkommer "Løst!" under dette emnet, da dette problemet fremdeles ikke er løst.

Hei,

I overføringen til nye Community har besvarte tråder blitt markert som løst.

Men jeg har fjernet dette nå, slik at denne tråden ikke lenger står markert som løst.

Når det gjelder Vipps i Webshop, er dette en løsning som jobbes med for å få på plass.

Jeg kan oppdatere denne tråden igjen når jeg får mer informasjon vedrørende dette.

Du kan ha Vipps integrert i Nets, men det vil da ikke vises som valg før kunden har valgt Nets/kortbetaling i kassen.

Men det er f.eks mulig å legge inn tekst i Webshop hvor det blir opplyst om dette.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR *

Noen løsning her? Vipps i Nets fungerer dårlig da det ofte er en del ordre som feiler pga Callback til webshop når kunden bruker mobil og jeg har ikke fått noen løsning på det support.

CONTRIBUTOR *

Det er nå snart 2 år siden det ble etterlyst mulighet for å ta betalt med Vipps og at dette var en prioritert sak hos Visma. Til og med Isbilen har Vipps betalings løsning. Vi skriver snart 2019 på kalenderen og Vipps integrering i nettbutikk er noen av de få tingene jeg, og sikkert flere, ønsker seg til jul.