Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Visma Website/Webshop
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Varianter i nettbutikken - HJELPE MEG

Dette er jo rett og slett håpløst. Sitter her - november 2017 - leser artikler som omhandler akkurat det samme som jeg tok opp med Visma for for både 2 og 3 år siden. De statiske svarene er det samme, "løsningene" er ikke tilsted og det viser at dere desverre ikke har hatt noen utvikling på dette med netthandelsløsninger. Er det virkelig mulig at dere ikke har forstått at butikker selger varianter i mange farger, størrelser etc. - hvor man da for guds skyld skal få slippe å lage en egen artikkel for hver variant - og da i for hver vare. Så - mulig jeg har misforstått alt her , men jeg forstår det slik : jeg har 1 stk t-skjorte - med et spesialmotiv, som selges i 22 ulike farger og i 12 ulike størrelser. Vil det da si at jeg må lage 264 ulike artikler (som varianter)????????

Hvis dette er riktig - så må jeg som da har ca 300 ulike motiver på dette - lage følgende: 264 artikler (som dere velger å kalle variant) pr. motiv x300 stk   - som gir et artikkelregister på 79.200 artikler

Er det jeg som er på bærtur her - eller er dette reelt???????

1 SVAR 1

Sv: Varianter i nettbutikken - HJELPE MEG

Hei Tommy,

Helt enig med deg her og har forståelse for at dette absolutt ikke er optimalt. Bakgrunnen for at vi ikke har fått på plass en bedre løsning, er at Visma eAccounting ikke støtter håndtering av varianter - noe vi er avhengige av for at integrasjonen mellom løsningene skal fungere.  Det er et godt ønske, men jeg har dessverre ikke noe tidspunkt til deg på når dette eventuelt blir forbedret både i Webshop og i Visma eAccounting. Så i dette tilfellet vil nok ikke Visma Webshop være det beste alternativet. 

Om det er aktuelt for deg å vurdere andre løsninger så har vi 11 andre nettbutikker (bla. MyStore, Shopify, WooCommerce og 24Nettbutikk) integrert med Visma eAccounting. Hvis du ønsker vi skal ta kontakt med deg for mer info gjør vi gjerne det!

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS