Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Visma Website/Webshop
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Webshop, fungerer ikke på mobil

Jeg lanserte en nettbutikk i dag og har fått flere bestillinger. Samtidig er det enda flere som melder at de ikke får lagt vare i handlekurven. Virker som at nettbutikken ikke fungerer på mobil (bare PC). Hjelp! ... De fleste bruker jo mobil så jeg mister mange under. Noen som vet hvordan jeg fikser dette?

8 SVAR 8

Sv: Webshop, fungerer ikke på mobil

Hei Jan hva er adressen til nettbutikken din?

Hei hørte ikke videre fra deg så jeg håper at saken løste seg. 

I februar lanserte vi Responsivt Design for Visma Website og Webshop. Med responsivt design vil nettsiden tilpasse seg automatisk ulike skjerm størrelser/enheter. Dette gjør siden mer brukervennlig på mobile enheter og bedrer søkemotor plassering hos Google. For å aktivere Responivt Design:

Gjør siden eller nettbutikken din tilpasset alle skjermstørrelser 

For at siden din skal tilpasses enheten du eller dine besøkende bruker, må du velge å gjøre siden din responsiv. Gå til Tema- Gjør tema responsivt, og vil du se at selv siden i ikke- publisert format vil tilpasse seg skjermen din. Husk å Publiser siden din for å tilgjengeliggjøre den oppdaterte siden for besøkende.

CONTRIBUTOR *

Hei

Når jeg går inn på Tema så kommer det ikke opp noe som heter 'Gjør siden responsiv'.

Hvor er det jeg får ordnet dette??

Hei det høres ut som din side allerede er responsiv. Du kan teste selv om siden din er responisiv ved å åpne siden din i en nettleser på en PC/Mac og dra høyre marg på nettleseren slik at siden blir smalere. Da vil du se om innholdet automatisk forminskes/stables om slik at det passer inn.

CONTRIBUTOR ***

Hei,

Mobilvisning er ikke bra. Skriften er altfor liten (nesten uleselig) sammenlignet med andre resposive nettsider. Jeg har testet på iPhoneX med Safari og Chrome. Vet ikke hvordan det ser ut på andre mobiler.

Mvh

Arne

Hei Arne, hva er adressen til siden du tester?

CONTRIBUTOR ***

Du kan nå siden fra http://keramikk.styve.org 

Hadde det vært mulig å laste opp fil/legge til bilde her, så kunne jeg ha vist deg hvordan det ser ut på min iPhoneX. Ikke akkurat brukervennlig størrelse på den menylinja der...

Mvh

Arne

CONTRIBUTOR ***

Skjer det noe med denne saken?