Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Visma Website/Webshop
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Webshop ordre

Hei,

Ser at kommentarer kunden legge inn under øvrig informasjon på betillingen i nettbutikkken ikke blir overført til til webordre i eAccounting. Det betyr at man må logge seg inn i nettbutikkløsningen for å sjekke om kunden har lagt inn en kommenter.

Er dette riktig eller er det noen instillinger jeg ikke har fått med meg?

8 SVAR 8

Re: Webshop ordre

Hei Geir.

Det stemmer at denne informasjonen ikke kommer med på webshop-ordren i Visma eAccounting. Jeg skal iallefall melde inn dette som et ønske. Takk for innspill!

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 83787

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support
CONTRIBUTOR ***

Får en varsel om at det ligger en melding knyttet til ordren via ordre eller app?

Hei Thomas. 

Beklager sent svar! Innlegget ble tydeligvis oversett ved en glipp. 

Hvis du har lagt inn epostadressen til firmaet på Innstillinger - Webshop-innstillinger (se bilde), vil du få ordrebekreftelser på epost. I denne vil det stå evt. kommentar fra kunde (se bilde). Mailen vil sånn sett varsle deg om nye ordrer, inkl. kommentarer på disse. I eAccounting-appen vil det forøvrig stå at du har nye webshop-ordre. Ønsker du et eget varsel om at kunden har lagt til kommentar i en ordre? 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 139739. 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support

Hei igjen Geir. 

Info lagt inn i feltet Øvrig informasjon vises nå i webshop-ordren som kommer på mail (se bilde). Dette er altså løst nå. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 83787. 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support
CONTRIBUTOR *

Hei Edvard,

Jeg kan ikke se at dette er løst. I mailen har info i feltet "Øvrig Informasjon" altid blitt vist.

Problemet er at den ikke vises i eAccounting når du skal behandle selve ordre.

Du må logge deg på mailen for å se om det er en kommenter til ordre.

Det burde vært unødventid. Hvorfor sende brukeren ut av eAccounting unødvendig?

- Geir

Hei igjen.

Jeg ser at jeg misforsto deg her, beklager det! 

Webshop-ordren i Visma eAccounting er et grunnlag for fakturaen, og en evt. kommentar fra kunden er i utgangspunktet ikke en del av dette. Jeg ser riktignok at det hadde vært en fordel å få denne infoen direkte i Visma eAccounting. Jeg skal melde inn dette som et ønske. Takk for innspill!

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 83787.    

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support
CONTRIBUTOR *

Hva er status på dette? Thomas

Hei, Thomas.

Jeg har dessverre ingen ny status på dette, men det er et godt innspill og jeg har meldt dette inn på nytt. Denne tråden vil oppdateres så fort jeg har noe mer informasjon!

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad