avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Pim_PME
CONTRIBUTOR *

1 øre forskjell... ;)

av Pim_PME

Hei,

pga missclick jeg har betalt 1 øre for mye på faktura 😄

Hva er beste måte å fikse det ? Spørre leverandør å sende meg 1 øre tilbake ? 😄 eller det kan for eksempel være tatt under noe annen ?

2 SVAR 2
Mats Kvamme
VISMA

av Mats Kvamme

Hei,

Hvis du har bankintegrasjon, så vil denne transaksjonen legge seg automatisk i Kasse og bank. Da kan du avstemme mot leverandørfaktura, og velge Ny transaksjon på det resterende beløpet ( i dette tilfellet 0,01kr). Da kan du velge fri føring, og velge motkonto som du mener blir riktig. 

PS: Med vår kontohjelp finner du alle kontoene som ligger som standard i Visma eAccounting, samt en beskrivelse av disse. Hvis du ikke vet hvilke konto du skal bruke, anbefaler jeg deg å dobbeltsjekke dette med en regnskapsfører, slik at du får det riktig. 

Har du ikke har bankintegrasjon, så kan det gjøres på samme måte, men du må legge inn betalt beløp ved å trykke på Ny transaksjon oppe i høyre hjørne. Deretter avstemme på samme måte. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community

Med vennlig hilsen
Mats Kvamme
Visma eAccounting AS

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen