Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

2 kr forskjell når Næringsoppgave 2 og Avstemming av egenkapital skal sendes Altinn

Jeg har ført årets resultat i den tro at alt var riktig.

Nå får jeg feilmeldinger om at tallene i post 9450 i næringsoppgaven ikke stemmer med med tallet i Avstemming av egenkapital. Det dreier seg om 2 kroner, som jeg mistenker har med øreavrunding å gjøre, jeg har kr 1,62 i "tap" på øreavrunding, post 7395 i regnskapet.

Hva må jeg gjøre for å få dette riktig, slik at skjemaene stemmer, og jeg ikke får følgefeil? Kan vel ikke bare overstyre dette i skjemautfyllingen heller.

2 SVAR 2

Re: 2 kr forskjell når Næringsoppgave 2 og Avstemming av egenkapital skal sendes Altinn

Hei Inge. 

Viser til samtale på telefon i går. 

Jeg kommer tilbake til deg så snart jeg har funnet ut av dette. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 131911.

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support

Re: 2 kr forskjell når Næringsoppgave 2 og Avstemming av egenkapital skal sendes Altinn

Hei igjen. 

Viser til kontakt ang. dette. 

Det er altså en feil med avrundingen av tallene som blir overført fra Visma eAccounting til Næringsoppgave 2 i skatteskjemamodulen. For å løse dette må man runde noen tall opp og noen ned, slik at årsresultatet i Næringsoppgave 2 stemmer med det bokførte årsresultatet i Visma eAccounting. 

Vi beklager ulempene dette medfører. Planen er å rette dette til neste års versjon av skatteskjemamodulen. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 131911. 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support