avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Altinn - MVA oppgave

Hei.

Jeg har opprettet datasystem i Altinn og registrert dette under firmainnstillinger. Den 3.juni registrerte jeg min første MVA melding i Visma og valgte at den skulle sendes til Altinn.

Jeg fikk en bekreftelse på at jeg måtte signere den i Altinn, men når jeg sjekket var det ikke noe som lå inne. Jeg tenkte det kanskje tok litt tid og ventet derfor til i går med å sjekke igjen, men fremdeles lå det ikke noe i Altinn.

Det lå derimot en for manuell utfylling (sendt av Skatteetaten), så da kopierte jeg kun inn tallene og sendte inn den.

Når jeg ser i Visma, så finner jeg oppgaven for mars-april, men det står ingen bokføringsdato eller noe i feltet for "Sendt til Altinn" + Status = normal.

Hva har jeg gjort galt?

14 SVAR 14
Highlighted

Re: Altinn - MVA oppgave

Hei Roger. 

Hvis dette gjentar seg med neste mva-oppgave kan du sende denne til Altinn på nytt ved å markere den og velge Sendt til Altinn (se bilde). Om du fortsatt ikke får noen dato under Sendt til Altinn, ta kontakt igjen. Dette er ingen generell bug, så det kan ha vært en midlertidig feil. 

Ameldingen skal ligge under Min meldingsboks - Til min behandling i Altinn. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 124524. 

Highlighted

Hei igjen. 

Jeg snakket med en annen kunde som opplevde det samme. Hun fikk beskjed om at mva-oppgaven var sendt uten at den var det. Jeg har meldt inn dette. Årsaken var ut hun hadde fylt inn epostadresse istedenfor Datasystem ID på Innstillinger Altinn (Innstillinger - Firmainnstillinger - Bokføringsopplysninger - Innstillinger Altinn). Les mer om innstillinger til Altinn her

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Heisan.

Jeg har sjekket min innstilling i Altinn, og der har jeg en 6-sifret kode som ID + et selvvalgt systemnavn som ikke kan kobles til noe annet. Systemnavnet inneholder bokstaver og bindestrek. Dette er samme informasjon som jeg deretter har lagt inn i Visma.

Se forøvrig utsnitt av min MVA oppgave fra Visma, da feltene for "bilag", "bokføringsdato" og "Sendt til Altinn" er blanke. Jeg får bekreftelse fra Visma om at oppgaven er sendt inn når jeg klikker på knappen "Sendt til Altinn", men det kommer altså ikke noe over til Altinn.

Highlighted

Hei igjen.

Er IDen opprettet på firmaet (ref. punkt 3 i artikkel). Hvis du gjorde dette, slett IDen som er lagt inn og opprett en ny. Registrer deretter denne på innstillingene i eAccounting. Fungerer det da?  

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei.

Jeg slettet profilen som ble opprettet på Altinn og lagde en ny.

Deretter endret jeg dette i Visma og forsøkte å sende inn oppgaven på nytt.

Denne gangen fungerte det greit, så noe "hick-up" har nok skjedd ved førstegangsregistrering.

Takker for oppfølging og bistand.

Highlighted

Hei igjen. 

Ok. Godt å høre!

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Jeg har ett lignende problem.

Har valgt sent til altinn i eAccounting, og etter å ha tastet inn id og passord så får jeg bekreftelse i eAccounting at mva oppgaven er sendt. Så langt alt bra.

Men når jeg logger inn i Altinn er det ingen verdier i mva skjemaet.

Jeg har prøvd å sende to ganger, på to dager. Jeg har sjekket bruker id og passord. Jeg har sjekket at tilgangen i altinn ligger på firma, ikke på person. Forøvrig har jeg ikke problemer med å sende a-melding med samme tillgang.

Noen ideer?

Highlighted

Hei, Sveinung. 

Jeg vil gjerne se nærmere på dette med en supportkode. Jeg sender deg en mail du kan svare på slik at vi kan avtale tid hvor jeg kan ringe deg 🙂

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 237930

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CHAMPION *

Hei!

Jeg har gjort alle ting som er nevnt i tråden her. Sjekket instillinger, slettet og lagt inn ny kode/passord og forsøkt å sende mva melding på nytt fra Eaccounting, men den kommer ikke opp i Altinn.

Dette har aldri vært noe problem tidligere for meg, så dette er den første meldingen det skjer på uten at jeg har endret noe (før jeg fulgte alle løsningene her i tråden selvsagt),

Hva kan jeg gjøre for å få mva meldingen inn i Altinn for godkjenning?

Highlighted

Hei Linda,

MVA-meldingen for Sep/Okt står hos oss med status Levert og godkjent.

Fant du meldingen i Altinn, eller gjelder dette et annet termin?

Hører fra deg.

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

Logget på saksnummer 405829

Highlighted
CHAMPION *

Takk for svar!

Ettersom det hastet litt så kontaktet jeg chatten, men det viste seg at det nok bare var en "bug" på Altinn siden den kvelden, for dagen etter virket det!

Takk allikvel!

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei

@Linn Østensen

Har valgt sent til altinn i eAccounting, og etter å ha tastet inn id og passord så får jeg bekreftelse i eAccounting at mva oppgaven er sendt. Så langt alt bra.

Men når jeg logger inn i Altinn er det ingen verdier i mva skjemaet.

Jeg har prøvd å sende 3 ganger Jeg har sjekket bruker id og passord. Jeg har sjekket at tilgangen i altinn ligger på firma, ikke på person, har slettet og laget id på altin på nytt. (har jeg ikke problemer med å sende a-melding med samme tillgang.)

Kan du hjelpe?

Highlighted
CONTRIBUTOR *

hei,

Jeg har fått samme problem. MVA rapporter aldri dukker opp på Altinn når jeg sender fra e-accounting. Jeg prøvde å slette og sette ID på Altinn flere ganger på nytt.  Kan dere hjelpe meg?

Highlighted
Community Manager

Hei Andre. Beklager sent svar og håper du har fått svar på dette allerede.

Om du ikke har funnet ut av problemet, ville jeg anbefalt deg å ringe vår supportavdeling, slik at en konsulent kan se på dette sammen med deg.

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Community Manager