avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Angre MVA melding

Hei.

Mva melding for periode jan-des 2016 har blitt bokført og sendt til altinn, deretter sendt i altinn og MVA er betalt. Senere vises det en rekke feil i regnskapet 2016 som har blitt korrigert nå. Finnes det mulighet:

1 - å sjekke om det er endringer på mva meldingen etter disse korrigeringene?

2 - å evt. låse opp mva meldingen for korrigering og sende det på nytt?

4 SVAR 4
Highlighted

Re: Angre MVA melding

Hei, Mila.

Om det er gjort korrigeringer i rengnskapet som også skal komme frem på mva-meldingen må de bokførte mva-meldingene angres etter korrigeringene. Dette fordi man ikke kan endre på en mva-melding som allerede er bokført. 

For å angre mva-meldingen går du til Regnskap - Mva-melding - klikk på den siste bokførte mva-meldingen - Handling - Angre. Du må angre fra og med mva-meldingen som sist ble bokført, til og med mva-meldingen som skal bokføres. Når dette er gjort klikker du på Ny mva-melding og bokfører på nytt, og sender til Altinn. Endringene vil da komme med i de periodene disse er utført 🙂 

Håper dette er til hjelp. Ha en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 286906

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei og takk for svar.

Problemet var at mva periode jan-feb 2017 var også låst og derfor kunne jeg låse opp(angre) mva for 2016.

Nå er saken løst.

Takker.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Jeg har gjorde det som står i instruksjoner men når jeg prøvde opptatere ny mva melding kommer melding at det oppstår en feil logge ut prov igjen eller kontakt med support. Hvorfor det? 

Highlighted
MODERATOR

Hei, 

Det er en midlertidig feil i systemet som gjør at du ikke får opprettet ny mva-melding. Vi jobber med å fikse dette så fort som mulig 😊

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant