Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

Årsavslutning til egenkaptial

Hei

Spm 1)

Ser at det for 2016 (første året med eaccounting) ikke er overført resultat til egenkapital.

Dette medfører kluss på 2017 resultatet.

For å rett opp dette kan jeg vel overføre resultatet for 2016 den 1.1.2017 og så føre over resultatet for 2017 den 31.12.2017. Vil ikke dette rette forglemmelsen?

Som dere ser av ballanserapporten (under på bilde) så er egenkapitalen negativ?? Den skal jo være positiv.

Har jo kun 50 000kr i lån til eiere og over 100' i banken.

Spm 2)

Hva skal føres over fra resultatrapporten til egenkapital og fra hvilken konto til hvilken konto?

Her er resultatet fra:

Resultat 2016Resultat 2017

Resultat 2017.JPGBallanserapport 2016Ballanserapport 2016

Er det da riktig at resultatet fra eks 2017 skal bokføres debit 2050, kreditt 8800? 

1 SVAR 1

Sv: Årsavslutning til egenkaptial

Hei, 

Først og fremst vil jeg be deg teste å laste opp vedleggene på nytt. Jeg får ikke sett dem dessverre. 

Når det kommer til datoer og bilagsføringer kan jeg dessverre ikke hjelpe, da jeg ikke er en regnskapsfører og ikke vet hva som er lov/ikke lov når det kommer til regnskapet. Jeg anbefaler deg å eventuelt skrive et innlegg i vår faglige diskusjon. De vil du få svar fra vår ekspert innen regnskap Smilefjes glad

Vår guide for hvordan du gjør årsavslutning i Visma eAccounting finner du her. Der er det gitt noen bokføringsforslag med datoer og kontoer Smilefjes glad

Håper dette er til hjelp!

Logget på saksnr.: 534535

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad