cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
My Areas

Sign in or create account

to get a personalized navigation.

CONTRIBUTOR ***

Avskrivningssats saldogruppe H

by Sveinung Helgeland

Hei, i skattemodulen til eAccounting kan jeg kun velge mellom 0% og 4% i avskrivningssats i saldogruppe H. Jeg driver jordbruk, og da kan det avskrives 6%.

Hvordan løses dette?

6 REPLIES 6
CONTRIBUTOR ***

by Sveinung Helgeland

Dette håper jeg dere får fikset til neste år. Det er jo ikke bare til å endre til 6% i altinn. Det får jo følgefeil i resultatet, og en hel del andre poster i næringsoppgaven. Jeg har masse ekstraarbeid foran meg nå...

CONTRIBUTOR ***

Hei,

Er det i regnskaåret 2017 endret slik at saldogruppe H kan skrives av med 6% i eAccounting?

Hei,

Beklager sent svar!

Jeg har fått bekreftet at det i år (ganske nylig) er blitt endret tillatt prosentsats opp til 10% 🙂

Ønsker deg en fin dag videre!

Logget på saksnr.: 517394

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Accepted solution
VISMA

by Christina Mathisen

Hei

Da har vi funnet ut av dette. Per i dag så fungerer det ikke å legge inn mer enn 4%. Men dette er noe teknisk skal se på og mulig endre etterhvert. Innen det er endret så må du fylle det ut med 4% og sende det over til Altinn. Inne på Altinn så kan du korrigere skjema og endre til 6%. 

Ønsker deg en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen.

Mvh Christina, eAccounting support

CONTRIBUTOR ***

by Sveinung Helgeland

Takk , da venter jeg på svar 🙂

by Christina Mathisen

Hei

Det er vi foreløbog litt usikker på. Vi jobber med å undersøke dette, så kommer vi tilbake til deg med svar om ikke lenge.

Ha en fin helg!

Mvh Christina, eAccounting support