avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

oleandre
CONTRIBUTOR ***

Avstemme to transaksjoner mot samme bilag

av oleandre

Hei. Har et DA selskap, og fører bilag (fra den tiden jeg ikke var MVA registrert).

Ser at en reklameleverandør (facebook) har ved en feil trukket meg direkte fra debetkortet til bedriftskontoen, så dagen etterpå refundert samme beløp til samme debetkort.  
Jeg har bare 1 stykk bilag, nemlig der jeg ble trukket fra debetkortet - hvor det forøvrig står FAILED med stor rød skrift.

Så jeg tenker vel hvordan skal jeg avstemme denne ut og innbetalingen med samme bilag?

Takker for svar.

2 SVAR 2
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Ja du kan knytte to transaksjoner på samme dag mot hverandre. Klikk Avstem på den ene transaksjonen, deretter Legg til transaksjon. 

Om den er registrert på samme dato i Kasse og bank så skal du da finne den transaksjonen der i den nedtrekksmenyen og kan bokføre to transaksjoner i et bilag.

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen