avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

LarsKr
CONTRIBUTOR ***

Avvik på MVA-melding

av LarsKr

Har en rekke avvik i MVA-meldingen.

Kan dette skyldes Forholdsmessig MVA? 

Har gått over alle bilag i 2020 manuelt å endret opp i mot forholdsmessig MVA (fra 2021 så blir det automatisk forholdsmessig mva). 

Har også to avvik i MVA-meldingen som er billag fra 2019. Kan det finnes noen logisk forklaring på dette? Se vedlegg for screenshot.

5 SVAR 5

av Elisabeth Ensrud

Hei Lars Kristian

Jeg sendte deg en mail nå for å hjelpe deg videre med dette 🙂

Hører fra deg!

Med vennlig hilsen: Elisabeth Ensrud | Customer Success Trainee
LarsKr
CONTRIBUTOR ***

av LarsKr

Jeg har jo ført det som et korrigeringsbilag, men er grunnen til avvik det at jeg har endret på momsen (forholdsmessig mva) - reagerer den på at summen ikke stemmer med hva den tror momsen skulle ha vært (25%)?

K-like
CONTRIBUTOR ***

av K-like (Oppdatert ‎08-04-2021 22:15 av K-like )

@LarsKr Hei, akkurat dette lurer jeg også på. Fikk du noe brukbart svar på mail? Er det et "kjent" problem at systemet reagerer på forholdsmessig mva? For de jeg får opp avvik på virker å være ført på helt riktige kontoer og jeg har har kontrollert summer osv.

av Jørn Karlsen

Hei

Det må nesten support svare på. Support svarer på tekniske spørsmål om systemet.

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Bilag A456

Dette er jeg ikke helt klok på

Du fører slagsinntakt mot kostnadskonto

Er dette et korrigeringsbilag, så må du også korrigere selve MVA beløpet.

Det samme gjelder bilag A457

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen