avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Avvist a-melding i januar sperrer for å føre nye lønnslipper i februar??

Hei

Jeg har nullstilt eaccounting i januar 2016 pga overgang fra eksternt system. Tidligere førte jeg lønn for eksport til regnskapskontor og utgående fakturaer. Det ligger lønnsføringer tilbake til 10-2015.

Lønnskjøringen gjort i januar har status makulert.

Jeg fikk ikke godkjent a-melding i januar 16. Denne hentet jeg omsider tilbake i dag 12.2.16 hvor den fikk status Avvist.

Rapporterte deretter inn A-melding for februar 2016 med kun ansatteopplysninger. Denne har status godkjent.

Nå prøver jeg å kopiere makulerte lønnslipper fra januar-16 til februar-16 med samme opplysninger, slik at jeg kan innlevere a-melding med lønnskjøring både for januar og februar.

Jeg får følgende melding ved bokføring "Det finnes 1 feil.                  
Lønnsslippen kan ikke lagres da det er en eller flere a-meldinger som ikke er godkjente."

Noen som kan hjelpe meg med dette?
Mvh
Torgeir Wetterhus
18 SVAR 18
Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Re: Avvist a-melding i januar sperrer for å føre nye lønnslipper i februar??

Hei Torgeir Wetterhus,

Dersom du får meldingen om at det finnes a-meldinger som ikke er godkjente så må du i Visma eAccounting gå til: Lønn - A-melding - se her om det finnes a-meldinger under pågående a-meldinger. Om det gjør det så må disse fullføres før du kan gå videre med lønn den påfølgende måned. Det gjør du ved å hente tilbakemelding på den aktuelle ameldingen. Dersom tilbakemeldingen er godkjent vil ameldingen flytte seg over til godkjente ameldinger. Er den avvist må du undersøke grunnen til at den blir avvist slik at du kan korrigere det og få sendt en ny amelding som korrigerer dette.

Dersom du ikke har noen amelding under statusen "Pågående a-meldinger" slik som nevnt over, kan det være at det er opprettet en a-melding i bakgrunnen i Visma eAccounting. Trykk da på: Ny a-melding og behandle deretter alle nye a-meldinger til de er godkjente.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut support

Logget i saksnummer: 82443

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei

Takk for svar.

Status er pågående a-meling med avvist pga feil. Jeg blir bedt om å åpne for å finne hva som må rettes.

Da kommer det feilmelding fra Visma om at den ikke kan åpnes:

"Det har oppstått en feil som har blitt logget. Lukk programmet og forsøk igjen. Dersom du trenger bistand for å komme videre, vennligst kontakt supportsenteret med tidspunkt for meldingen samt en kort beskrivels

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei igjen,

Det var dumt. Vi blir nødt til å sjekke dette med teknisk avdeling. Jeg har opprettet en sak på det for deg og vi vil komme tilbake til deg så raskt som mulig. Det blir da mest sannsynlig per epost.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut support

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei

Har fortsatt ikke hørt noe fra support selv om jeg sendte forespørsel den 18.2.2016 med ticket 83019!

Highlighted

Hei

Vi holder på med saken din her. På grunn av veldig stor pågang så tar det dessverre litt ekstra tid. Når dette er løst vil også avhenge av hvor komplisert dette er. Du vil få epost av oss når vi har mer konkret informasjon eller en løsning.

Ønsker deg en fin dag!

Mvh Christina

Visma Mamut Support

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Vi har fortsatt ikke fått hjelp til vårt problem og nå tror jeg vi må be om at dere prioriterer vårt problem!!

Highlighted

Hei Torgeir,

Saken er fortsatt til behandling hos vår utviklingsavdeling. Problemet ser ut til å ha oppstått på grunn av at personnummeret for en ansatt er endret i eAccounting. Det er dessverre ingen løsning klar for hvordan dette skal korrigeres enda, men vi jobber med saken og kommer tilbake til deg så snart vi har en løsning.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut support

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Er det ikke mulig å fjerne lønnsmodulen fra meg og legg inn en ny og nullstilt slik at jeg kan kjøre lønn som normalt i systemet. Jeg har kun kjørt lønn for januar 16 i den uansett og den hidrer meg i å føre nye lønnsslipper.

I mens kan dere finne ut av problemet som oppstår i forhold til endring av personnummer.

Mvh

Torgeir Ø. Wetterhus

Highlighted
CHAMPION *

Har også problemer med lønnslipp, nullstilte eAccounting og da ligger de tidligere opprettet lønnslipper der som betalt og jeg får dem ikke inn i regnskapet..har sendt flere spørsmål til support hva jeg skal gjøre for å få dem aktivert men får ikke svar på dette..

Hva skjer hvis jeg trykker på kopier? Legger de seg da inn i regnskapet?

Veldig frusterernde å ikke få svar på dette

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei,

Det er dessverre ikke mulig å nullstille lønnsmodulen i Visma eAccounting.

Når det gjelder lønnen så er den bokført idet man velger bokfør og skriv ut. Bokføringen av selve betalingen gjøres deretter med et nytt bilag. Dersom man benyter bankintegrasjon må man bokføre dette fra kasse og bank. Benytter man ikke bankintegrasjon kan man trykke på en aktuell bokført lønnsslipp, deretter handling og så: Registrere betaling.

Til Venche:

Jeg har sendt deg en epost angående dette den 29.02.2016 med saksnummer: 78579. Jeg vil anbefale at du svarer på den.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut support

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

God morgen,

Jeg har en problem med lønnskjøring i Visma eAccounting.

Jeg skal forklare litt om situasjon først.

Jeg er ikke regnskapfører og bruker Visma eAccounting bare fra januar. Første A-melding (for januar) har jeg sendt fra Altinn og kjørte lønn i eAccounting. Og nå jeg kan ikke lage nytt lønnslipp fordi jeg kjørte lønn i Visma, men sendte A-meldingen direkte fra Altinn. Grunnlag for februars A-melding er januars lønn og det er umulig å endre noen. Er det måte å fikse det? (Også jeg kan ikke makulere lønn, jeg har registrert lønnsbetaling). Det er også feil med A-meldingen for Februar.

Mvh

Viktorija

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei Viktorija Griskonyte,

Visma eAccounting er laget slik at du må få godkjent amelding hver måned for å kunne gå videre med å kjøre lønn i den påfølgende måned. Dette for at det ikke skal hope seg opp med ameldinger som ikke er godkjente.

Det vil komme funksjonalitet i eAcccounting for å kjøre negativ lønn ganske snart. Når det er på plass kan du kjøre lønnen som var feil i minus for å korrigere det.

For å rette feilen du får angående: Rapportering mangler, så vil vi anbefale at du følger denne artikkelen.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut support

Logget i saksnummer: 92795

Highlighted
CHAMPION *

Hei Tobias,

Som du sikkert husker har jeg hatt mye problemer med ameldingen og lønnslippene,

etter at teknisk var inne og fikset problemet mitt med oppstartmåneden gjorde jeg som jeg skulle og sendte alle a-meldinger på nytt fra oktober,

Nullstilte alle de som var sendt inn hos Altinn manuelt, men da oppstod det på nytt ett problem,novembermåned ble avvist med samme melding som dem ovenfor--Rapportering mangler,

Jeg har fulgt anvisningene i artikkelen, og nå vil programmet sende ALLE meldingene på nytt ikke bare den som var avvist.. 

Har ikke gjort det, har hatt flere samtaler med altinn og det var ikke noe galt i mine tidligere innsendinger ,heller ikkke den som ble avvist,

så dette skaper en hael masse frustasjon, jeg kan ikke holde på å rapportere de samme ameldingene inn flere ganger, har allerede fått en dobbel innbetaling fra Skatteetaten pga.av dette.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei Venche,

Visma eAccounting er designet slik at det opprettes amelding for alle måneder som blir påvirket av de endringene som gjøres og påfølgende måneder. Dette er det ingen vei utenom. Det skal derimot heller ikke ha noen ting å si. Så lenge det ikke er endret opplysninger som er grunnlag for at Ameldingen skal feile så vil den bli godkjent av Altinn. Ameldingene som sendes inn erstatter de meldingene som allerede er innsendt slik at det ikke blir rapportert dobbelt og man ikke blir krevet å betale et høyere beløp.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut support

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei, jeg har lest artikkelen det er referert til over, men beskrivelsen i artikkelen er feil.

Jeg har endret stillingsprosent, endret yrkeskode til "ADMIRAL", forandret ansettelsesdato osv.

Det er ingen forandringer som får programmet til å regenerere a-meldingen.  Jeg har en godkjent a-melding for mars, men ikke godkjent for februar.

Jeg har levert en gyldig a-melding manuelt for februar, men det er også ikke mulig å få eAccounting til å glemme eller anerkjenne den eksisterende godkjente meldingen i Altinn.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei,

Vi har sett noen tilfeler av at det ikke holder å endre innstillinger på de ansatte. Vi anbefaler da isteden å kjøre lønn på 1,- for å generere en ny amelding. Husk å benytte dato den måneden som ameldingen skal genereres for. Lønnen kan makuleres etter at ameldingen er sendt og hentet tilbake, man kan deretter kjøre en ny amelding for å korrigere at det har blitt innsendt 1,- for mye.

Vi anbefaler ikke å kjøre lønn både i Visma eAccounting og manuelt på Altinn. Vår anbefaling her vil være å sende nullmelding på det som er levert manuelt og isteden rapportere det fra Visma eAccounting.

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support 

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Man kan ikke kjøre lønn for februar når programmet er i denne staten.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Hei

Denne meldingen tyder på at det allerede er ameldinger som trengs å sendes eller hentes tilbakemelding på.

Gå til: Lønn - Amelding. Dersom det er pågående ameldinger her som det ikke er hentet tilbakemelding på så må dette gjøres. Dersom det ikke er noen pågående ameldinger det ikke er henetet tilbakemelding på kan du trykke på Ny Amelding. Send så nye meldinger som blir opprettet ot hent tilbakemelding.

Dersom du får en feil på tilbakemeldingen så trenger vi å vite hvilken feil du får for å korrigere dette.

Håper dette er til hjelp.

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support