Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Bank integrasjon - Sparbank 1 "Du kan ikke avstemme denne kontoen"

Hei,

Jeg har fått opprettet bankintegrasjon til sparbank 1. Innen dette har jeg en god del bevegelser, som jeg ikke har avstemt manuelt tidligere. Jeg tenkte, at disse skulle komme opp etter jeg fikk bankintegrasjonen. 

Når jeg går til "kasse og bankhendelser" vises ingen hendelser og jeg får opp meldingen:

Du kan ikke avstemme denne kontoen før du har mottatt første banktransaksjon. - selvom bankintegrasjonen skal være tilkoblet.

Jeg får ikke inn hverken nye (hendelser gjort etter integrasjonen) eller gamle hendelser. 

Er det noen som har opplevd dette?

1 SVAR 1
Highlighted

Sv: Bank integrasjon - Sparbank 1 "Du kan ikke avstemme denne kontoen"

Hei Nicki,

Har du nå fått aktivert bakintegrasjonen mot SpareBank 1? Meldingen du får opp under Kasse og Bank kan skyldes en av følgende grunner:

• Du har nettopp fått satt opp bankintegrasjon. Bankintegrasjon tar ofte en 2-3 dager fra aktiveringsdato til første utdrag fra banken innhentes til Visma eAccounting.
  • Integrasjonen har blitt satt opp feil. Isåfall kan vi opprette en teknisk sak og kontrollere litt dypere i systemet.
  • Integrasjonen har blitt aktivert manuelt, men oppsettet iht. IBAN/AutoPay har blitt satt opp feil.

Punkt nummer 1 er ofte grunnen til meldingen, men gjerne svar direkte på denne tråden så skal jeg se videre på saken. Trenger også da gjerne hvilken dato integrasjonen står aktivert fra. (Innstillinger - Kasse- og Bankkonto)

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support